E-ticaret dediğimizde aklımıza gelen birkaç merkezden olan Amazon satışları kazançlı mı? Bu içeriğimizde Amazon üzerinden satışlar hangi yollarla yapılıyor ve neler kazandırıyor sorularına yanıtlar aramaya çalışacağız. Öncelikli olarak devasa bir platform olan E-ticaret merkezinde iki ana yol vardır.
Amazon Satış Koşulları
Her iki seçenek üzerinden satışlar yapabileceğiniz gibi yalnızca birisini kullanarak da bir Amazon satıcısı olabilirsiniz. Bunun için ise mutlaka satıcı hesabı oluşturmanız gerekiyor. Amazon satışları yapabilmek için mağaza açmanın şartlarının başında şirket sahibi olmanız vardır. Söz konusu istenen evraklara baktığımızda işletme e-mail adresi, banka hesap bilgileri, kredi kartı ve kimlik bilgileri yer alır. Ayrıca işletme adı ve bilgileriyle vergi levha numarası da talep edilmektedir. Kısacası bir şirket sahibi olmadan Amazon satışları yapmanız mümkün değildir.
Amazon Satış Seçenekleri
İlk süreçte FBA olarak bilinen sistemde ürünlerinizi Amazon deposuna gönderirsiniz. Söz konusu paylaşım ve ürünlerle ilgili reklam çalışmalarını yine siz yaparsınız. Ürünle ilgili her konuda belirleyici siz olursunuz. Sonrasında ürünün satılması durumunda gönderici Amazon olur. Sizin adınıza müşteriye teslimat gerçekleşirken aylık hizmet ücretlerine ek olarak Amazon’a depolama ücreti de ödemeniz gerekir. Çok daha sağlıklı bir saklama yolu olsa da her satışla birlikte envanter depolama ücretleri bir maliyet oluşturur.
Söz konusu Amazon satışları boyunca eğer ürünleriniz çok büyük ve depolama alanınız yetersiz ise bu yöntemi kullanabilirsiniz. Aksi durumda ise küçük ürünlerle ilgili bir gereklilik olacağını pek düşünmüyorum.
Amazon FBM satış dediğimizde kendi ürünlerinizi korur ve saklarsınız. Satışta gönderici siz olursunuz ve müşteri hizmetlerini de siz kendiniz yürüterek işlemleri tamamlarsınız. Eğer depolama maliyetinin yüksek olduğu günümüzde ağır ve fiyatı düşük ürünleriniz varsa FBM idealdir.
Amazon Satışları Maliyeti
Aylık giderlerin çokça olmasıyla birlikte satış oranları burada belirleyicidir. 2025 yılının ilk aylarında online ticaretin yükselmesiyle paralel olarak mağazalardan gelir seviyeleri de arttı. Tüm verilere baktığımızda satıcıların yüzde 57’lik bir kısmında %10 kar marjını geçtiğini söyleyebiliriz. Kaliteli ve kusursuz bir FBA süreciyle Amazon satışları harika gelirler getirebilir. Var olan mağazaların yarısından fazlasının kazanç elde etmesi de merkezin çokça kullanıldığını kanıtlar niteliktedir. Bununla birlikte %28’lik bir iç kesimde %20’nin üzerinde bir gelir söz konusudur. Burada elbette düzenli çalışmanın getirdiği avantajları görebilmek mümkündür.
Amazon Satış Koşulları
Her iki seçenek üzerinden satışlar yapabileceğiniz gibi yalnızca birisini kullanarak da bir Amazon satıcısı olabilirsiniz. Bunun için ise mutlaka satıcı hesabı oluşturmanız gerekiyor. Amazon satışları yapabilmek için mağaza açmanın şartlarının başında şirket sahibi olmanız vardır. Söz konusu istenen evraklara baktığımızda işletme e-mail adresi, banka hesap bilgileri, kredi kartı ve kimlik bilgileri yer alır. Ayrıca işletme adı ve bilgileriyle vergi levha numarası da talep edilmektedir. Kısacası bir şirket sahibi olmadan Amazon satışları yapmanız mümkün değildir.
Amazon Satış Seçenekleri
İlk süreçte FBA olarak bilinen sistemde ürünlerinizi Amazon deposuna gönderirsiniz. Söz konusu paylaşım ve ürünlerle ilgili reklam çalışmalarını yine siz yaparsınız. Ürünle ilgili her konuda belirleyici siz olursunuz. Sonrasında ürünün satılması durumunda gönderici Amazon olur. Sizin adınıza müşteriye teslimat gerçekleşirken aylık hizmet ücretlerine ek olarak Amazon’a depolama ücreti de ödemeniz gerekir. Çok daha sağlıklı bir saklama yolu olsa da her satışla birlikte envanter depolama ücretleri bir maliyet oluşturur.
Söz konusu Amazon satışları boyunca eğer ürünleriniz çok büyük ve depolama alanınız yetersiz ise bu yöntemi kullanabilirsiniz. Aksi durumda ise küçük ürünlerle ilgili bir gereklilik olacağını pek düşünmüyorum.
Amazon FBM satış dediğimizde kendi ürünlerinizi korur ve saklarsınız. Satışta gönderici siz olursunuz ve müşteri hizmetlerini de siz kendiniz yürüterek işlemleri tamamlarsınız. Eğer depolama maliyetinin yüksek olduğu günümüzde ağır ve fiyatı düşük ürünleriniz varsa FBM idealdir.
Amazon Satışları Maliyeti
Aylık giderlerin çokça olmasıyla birlikte satış oranları burada belirleyicidir. 2025 yılının ilk aylarında online ticaretin yükselmesiyle paralel olarak mağazalardan gelir seviyeleri de arttı. Tüm verilere baktığımızda satıcıların yüzde 57’lik bir kısmında %10 kar marjını geçtiğini söyleyebiliriz. Kaliteli ve kusursuz bir FBA süreciyle Amazon satışları harika gelirler getirebilir. Var olan mağazaların yarısından fazlasının kazanç elde etmesi de merkezin çokça kullanıldığını kanıtlar niteliktedir. Bununla birlikte %28’lik bir iç kesimde %20’nin üzerinde bir gelir söz konusudur. Burada elbette düzenli çalışmanın getirdiği avantajları görebilmek mümkündür.