AMO (Arama Motoru Optimizasyonu) Nedir?
AMO (Arama Motoru Optimizasyonu) yani SEO (Search Engine Optimization), bir internet sitesinin arama motorlarında üst sıralarda gözükmek için yapılan çalışmalara denir. AMO (SEO) ile yapılmak istenen şey, sitenin arama motorlarınca bulunabilmesini, sayfaların ve sonuçların en tepesinde yer almayı amaçlamak ve orada kalıcı olmaktır.
Arama Motorları Nelerdir?
Arama motorları, Google, Yandex, Bing gibi servislerdir ve genelde ilk akla gelen Google'dır. Fakat arama motorları sadece Google'dan ibaret değildir. Ancak şu bir gerçektir ki dünyada en çok kullanılan arama motoru Google'dır.
Türkiye'deki Arama Motoru Kullanım Oranları
Böyle bir istatistiksel alana girmişken, bilindik arama motorlarının Türkiye'deki kullanım oranlarını da yazmadan geçmeyelim:
- Google: Türkiye'de en çok tercih edilen arama motoru. 2020 yılında %85 oranında kullanılıyorken, 2024 yılında da aynı oranlara yakın seyretmeyi başardı.
- Yandex: 2020 yılında kullanım oranı %12 seviyelerindeyken, 2024 yılında %15'e yükselmiş durumda.
- Yahoo: 2020 yılında %1.3'lük bir kullanım oranına sahipken, 2024 yılında bu oran %1.5'e çıkmış durumda.
- Bing: 2020 yılında %0.77 olan kullanım, 2024 yılında %1 seviyesine ulaşmış durumda.
Bu da demek oluyor ki Türkiye pazarını domine eden arama motoru Google, fakat diğer arama motorları da bu pazarda yavaş yavaş yer edinmeye başlıyor gibi gözükmekte.
-
AMO-SEO.jpg
50.8 KB
· Görüntüleme: 77