Her ne kadar reklamcılık ve tanıtım süreçlerinde harikalar yaratsa da sosyal medya hataları büyük yıkımlar getirebilir. Bu açıdan baktığımızda plansız ve son derece hızlı kullanımların birer felaket olduğunu söylememiz yanlış olmayacaktır. Telafisi çok güç olaylarla karşılaşmamak için mutlaka sosyal medya hesaplarınızı doğru kişilerin kontrolüne vermelisiniz. Bunun dışında kullanırken bir değil, beş kere düşünmeyi ihmal etmemelisiniz.
Hemen her gün sosyal medya hesaplarınızdan paylaşımlar yaparak bilgiler sunabilirsiniz. Kurumsal olmasına gerek olmadığı gibi bu paylaşımlarla ürünlerinizi gösterebilirsiniz. Varsa web site içeriklerinizi tanıtır, linkler üzerinden trafik kazanabilirsiniz. Ancak bunu yaparken hassasiyetlere dikkat etmenin önemi de büyüktür. Özellikle gündeme dair paylaşımlar sakıncalı olabileceği gibi nasıl bir vizyon çizdiğinizi de belirler.
Son yılların getirilerinden bir tanesi de sosyal medyanın bir silah olarak kullanımımın etkisidir. Şüphesiz ki eskiye kıyasla bu durum güçlenirken tüketici davranışlarına da yansımaları vardır. Artık toplumsal olaylarla sosyal medya paylaşımları arasında bağ kurma çabaları bir gerçektir.
Tüketicilerin büyük bölümü, vizyon ve manevi değerler bakımından markaları yanında görmeyi çok önemsiyor. Böyle bir durumda markanın ürünlerinin satın almaktan asla vazgeçmiyor. Olası bir hayal kırıklığında ise hemen başka bir markaya geçebiliyor. Böyle bir markadan bağımsız durumun oluşması da toplumsal parametreleri öne çıkarıyor. Sosyal medyayı yalnızca ürün ve hizmetlerin iyi olmasıyla kazançlar getiren bir yer olarak görmekten çıkmalıyız.
Aşırı derecede tepki çekebilecek paylaşımların kurumsal sosyal medya hesapları üzerinden gönderilmesi sakıncalıdır. Böyle bir durumda politik olup olmamasına bakılmaksızın soru işaretleri her kesimde var olabilir.
Toplumsal konulara dair açıklamaları mutlaka bir metin çerçevesinde oluşturmalısınız. Doğrudan sosyal medya başlıkları altında yazmak yerine içeriği paylaşıma hazır olacak şekilde sunmak gerekir. Paragraf ve yazı stil kurallarına uygun word formatı en iyisidir.
Var olan sosyal medya hataları arasında şüphesiz ki geri bildirim kazaları çoktur. Eğer kullanıcıların geri bildirimleri oluşuyorsa bu aslında çok iyi bir durumdur. Sert ya da son derece kaba mesajların gelmesi halinde yumuşak geçişler gerekir. Aynı sertlikte cevap vermek yanlış olacağı gibi bu mesajları silmek, yok görmek de hatadır.
Her geri bildirim var olan bir problemi çözme potansiyeline sahiptir. Eğer bu açıdan değerlendirirseniz sosyal medya hataları yapmak yerine doğru projeleri hayata geçirebilirsiniz. Mutlaka tüm platformlardan gelen soruları yanıtlamanız ve merakları gidermek de kritiktir.
Sosyal Medya Paylaşımları
Hemen her gün sosyal medya hesaplarınızdan paylaşımlar yaparak bilgiler sunabilirsiniz. Kurumsal olmasına gerek olmadığı gibi bu paylaşımlarla ürünlerinizi gösterebilirsiniz. Varsa web site içeriklerinizi tanıtır, linkler üzerinden trafik kazanabilirsiniz. Ancak bunu yaparken hassasiyetlere dikkat etmenin önemi de büyüktür. Özellikle gündeme dair paylaşımlar sakıncalı olabileceği gibi nasıl bir vizyon çizdiğinizi de belirler.
Tüketici Davranışları Değişiyor Mu?
Son yılların getirilerinden bir tanesi de sosyal medyanın bir silah olarak kullanımımın etkisidir. Şüphesiz ki eskiye kıyasla bu durum güçlenirken tüketici davranışlarına da yansımaları vardır. Artık toplumsal olaylarla sosyal medya paylaşımları arasında bağ kurma çabaları bir gerçektir.
Tüketicilerin büyük bölümü, vizyon ve manevi değerler bakımından markaları yanında görmeyi çok önemsiyor. Böyle bir durumda markanın ürünlerinin satın almaktan asla vazgeçmiyor. Olası bir hayal kırıklığında ise hemen başka bir markaya geçebiliyor. Böyle bir markadan bağımsız durumun oluşması da toplumsal parametreleri öne çıkarıyor. Sosyal medyayı yalnızca ürün ve hizmetlerin iyi olmasıyla kazançlar getiren bir yer olarak görmekten çıkmalıyız.
Sosyal Medya Tepkileri
Aşırı derecede tepki çekebilecek paylaşımların kurumsal sosyal medya hesapları üzerinden gönderilmesi sakıncalıdır. Böyle bir durumda politik olup olmamasına bakılmaksızın soru işaretleri her kesimde var olabilir.
Toplumsal konulara dair açıklamaları mutlaka bir metin çerçevesinde oluşturmalısınız. Doğrudan sosyal medya başlıkları altında yazmak yerine içeriği paylaşıma hazır olacak şekilde sunmak gerekir. Paragraf ve yazı stil kurallarına uygun word formatı en iyisidir.
Sosyal Medya Geri Bildirimleri
Var olan sosyal medya hataları arasında şüphesiz ki geri bildirim kazaları çoktur. Eğer kullanıcıların geri bildirimleri oluşuyorsa bu aslında çok iyi bir durumdur. Sert ya da son derece kaba mesajların gelmesi halinde yumuşak geçişler gerekir. Aynı sertlikte cevap vermek yanlış olacağı gibi bu mesajları silmek, yok görmek de hatadır.
Her geri bildirim var olan bir problemi çözme potansiyeline sahiptir. Eğer bu açıdan değerlendirirseniz sosyal medya hataları yapmak yerine doğru projeleri hayata geçirebilirsiniz. Mutlaka tüm platformlardan gelen soruları yanıtlamanız ve merakları gidermek de kritiktir.