Domain Authority Nedir? Yükseltme ve Domain Authority Sorgulama
Domain Authority (DA) Nedir?
Domain Authority (DA), arama motoru (AMO) optimizasyon şirketi Moz tarafından geliştirilen ve Search Engine Result Page [Arama Motoru Sonuç Sayfası] (SERP) sayfasında rakiplerin muhtemel üstünlüklerini tahmin etme hususunda yardımcı olan bir AMO skorudur. Bir internet sitesine 0 ila 100 arasında bir puanlama veren DA, AMO sıralamasında üst sayfalara çıkma potansiyelini tahmin etmeye yardımcı olur. DA belirlenirken ilgili sitenin backlink sayısıyla, backlink'in kalitesiyle, link yapısıyla, MozRank ve MozTrust gibi diğer 25'den fazla farklı etmeni kullanarak DA skorunu belirler.DA değeri, her webmasterin değerlendirmede önemli bir unsur olmuştur. Bu değerlendirme sonucunda DA değeri ne kadar yüksek olursa, link çalışmaları, tanıtım yazıları, reklamlar ve internet sitesini pazarlama konusunda büyük etmen olur ve yukarıda bahse konu olan işlemlerin de kolaylaşmasında fayda sağlar. Bir sitenin DA skoru ne kadar yüksek olursa, o sitenin başarılı olduğu kanısına varılır ve arama motorları tarafından daha üst sıralarda gösterileceğinden, reklam verenler, iş birlikçiler ve yatırımcılar bu siteleri daha değerli gördükleri için anlaşma konusunda çekinmeden hareket ederler.
İyi Bir Domain Authority Ölçütü Nedir?
Örnek vererek açıklayalım, Wikipedia ve IMDb gibi siteler yüksek kaliteli backlink (link çıkışı) olan sitelerdir. Bu siteler, çok fazla backlink (link çıkışı) aldıklarından dolayı DA sıralamasında en yukarıdadırlar. Bu da demek oluyor ki ne kadar çok kaliteli bir siteden backlink (link çıkışı) alırsanız, DA skorunuz yükselebilir. Eğer siz küçük çapta ve kalitesiz internet sitelerinden backlink (link çıkışı) alırsanız, DA düşük çıkıyor maalesef. Yeni bir internet sitesiyle yola başlayacaksanız, DA skoru 0 olacağından her şeye 0'dan başlamış olursunuz.Domain Authority Skoru Nasıl Yükseltilir?
İlk başta belirttiğimiz üzere, Domain Authority skoru 0 ila 100 arasında olur ve bu derecelendirme ölçütü kademeli olarak yükselir ya da düşer. Bu ne demek oluyor peki? Yeni kurulan bir sitenin değeri 0 iken, 10 DA değerine çıkması kolay olurken, eski ve DA değeri 50 olan bir sitenin 60 DA değerini alması daha zor olur. Yani sitenizin kalitesinin aynı ölçüde artması lazım ki DA derecelendirme değeri de artsın. Bahse konu değerlendirme işlemi, tek başına değil de 25'ten fazla etmeni barındırdığından, sitenin içeriklerine, özgünlüğüne ve yanlış olmayan bilgi ağına sahip olmasıyla, kaliteli ve spam olmadan alınan backlink (link çıkışı) ile kademe yükselişi sağlayabilir. Kaliteli ve özgün olarak ilerlemeye devam eder, sitenize kaliteli sitelerden backlink (link çıkışı) ve tanıtım yazısı alırsanız, DA değeri açısından etkili olabilir.Başka ve değerli olan bir başka bilgi ise Moz'un, MozRank ve MozTrust gözündeki link profilini ve sunduğu diğer metrikleri iyileştirmeniz gerektiğidir. Nasıl ki Google, Yandex ve Bing gibi arama motorlarının arama sonuçlarında üst sıralarda göstermenin birçok faktörü barındırıyor olması, aynı şekilde Moz'un da birçok kriteri olup, sonucunda sitenize bir değerleme yapması aynı mantıktır.
Son olarak, DA değerinin yükselmesiyle ilgili çok önemli bir faktör daha var: Rakipleriniz. Evet, yanlış duymadınız, rakipleriniz. Rakibiniz sizden daha iyi bir değere sahiptir ve sizden daha iyi şekilde çalışıyordur. Kaliteli içerik, kaliteli backlink, özgün yazı, alınan tanıtım yazıları, doğru ve kanıtlanabilir bilgi, içerik ve hız bakımından her türlü iyidir. Bu etmen, sizin DA değerinizini etkileyecektir. Çünkü rakibiniz aranızdaki tek kıyas sizsiniz.
Bunu basit bir örnekle açıklayalım: Farzı misal sizin ve rakibinizin aynı kategoride birer internet sitesi var.
- Sizin internet siteniz: Düzenli olarak özgün ve kaliteli içerikler üretiyorsunuz, backlink (link çıkışı) alıyor ve site içi AMO (SEO) çalışmalarınızı yapıyorsunuz. Bu çabalarınızdan ötürü de DA değerinizin artacağı kanısındasınız.
- Rakibinize ait internet sitesi: Rakibiniz de tıpkı sizin gibi benzer çalışmalar yapıyor. Fakat, rakibiniz daha fazla yüksek kalitede backlink (link çıkışı) alıyor ve içerik üretimi konusunda çok agresif bir strateji izliyor olsun...
Hal böyle iken, rekabetçi analiz yapmak ve rakiplerin stratejilerini takip etmek bu konuda oldukça önemlidir. Siz internet sitenizin DA değerini artırırken, rakiplerinizin neler yaptığını da gözlemlemek zorundasınız ki stratejilerinizi optimize edebilesiniz. İşin özü, kendi siteniz kadar rekabet ortamınıza da dikkat etmeniz gerekiyor!