Business 5475661 1280

Dijitalleşen dünyaya ayak uyduran başarılı işletmeler, başarısının çoğunu dijital pazarlama sayesinde yapmışlardır. Dijital pazarlamanın bu kadar önemli olduğu işletmeler tarafından son yıllarda iyice fark edilmeye başlanmıştır. Dijital pazarlama nedir? Dijital pazarlama neden önemlidir? Gibi soruların cevaplarını, temel kurallarını bu yazıda öğreneceğiz.

Dijital Pazarlama Nedir?

İnternet ve sosyal ortamlar içerisinde işletmenin kendi hizmet veya ürününün tanıtımını yapmasına dijital pazarlama denir. Günümüze kadar gelmiş olan geleneksel pazarlamadan farkı ise şudur; dijital pazarlama, ürünün ulaşması gereken asıl kitleyi çok daha hızlı ve direkt olarak belirlemektedir. E-posta, sosyal medya, Google gibi sosyal platformlar, dijital pazarlamanın en popüler kullanıldığı araçlardır.

Dijital Pazarlama Nasıl Yapılır?

Dijital pazarlama nasıl yapılır? Sorusu işletmen sahiplerinin sıkça sorduğu sorular arasındadır. Dijital pazarlamayı entegre etmek ve en doğru şekilde kullanmak için öğrenmeniz gereken birkaç faktör bulunmaktadır.

  • SEO (Arama Motoru Optimizasyonu): Google, Yandex, Bing gibi arama motorlarında kullanıcı bir yazı arattığı takdirde karşısına çıkan ilk web siteler “SEO” sayesinde mümkündür. Anahtar kelimelerin teknik bir şekilde yazı içerisinde kullanılmasını sağlayan bu işlem, dijital pazarlamanın temelini oluşturmaktadır.

  • Sosyal Medya Pazarlaması: Instagram, X, Facebook gibi sosyal medya platformları işletmelerin kendi reklamını paylaşarak hedef kitleye hızlı bir biçimde ulaşması açısından çok önemli bir pazar yeridir.

  • İçerik Pazarlaması: Hedef kitlenizin profiline uygun bir içerik hazırlayarayak bunu sunmak, müşterilerinizin size olan çekimi açısından çok önemlidir. İlk izlenim, pazarlamanın altın kurallarından birisidir.

  • E-Posta Pazarlaması: İşletmenizde var olan mevcut müşterilerinize veya hedefinizde olan potansiyel müşterilerinize bilgilendirici içerikler veya yeni ürünlerinizin tanıtımı gibi şeyleri e-posta aracılığıyla tanıtmak, müşterilerin kendisini özel hissetmesini sağlayabilir.

  • Google ve Sosyal Medya Reklamları: Son yıllarda pazarlama sektörünün dijitalleşmesiyle beraber Google ve sosyal medya platformları kendi içerisinde birtakım ücretler ile sizin reklam kampanyalarınızı işletmenizin müşteri profiline göre analiz edip reklamlarınızı hedef kitleye çıkarmaktadır. Yeni başlayan işletmeler için oldukça popüler bir seçenektir.


Dijital pazarlama, geleneksel pazarlamaya kıyasla internet ortamında olduğundan çok büyük bütçelere gerek kalmadan işletmenizin gelişmesine olanak tanır. Düşük ücret ile yüksek müşteri sayısına ulaşmanız bu yollar ile kaçınılmazdır. Müşteri profilinizi iyi bir şekilde analiz etmek ve elde ettiğiniz verileri gelecek reklam stratejilerinizde kullanmak işletmenizin büyümesine katkı sağlar.
  • Beğen
Reactions: Hakan Alan