Kullanıcıların ulaşılabilir olması adına e-posta pazarlama stratejileri adeta bulunmaz bir hint kumaşıdır. Farklı yollarla elde ettiğiniz mail adresleri üzerinden her daim kullanıcı odaklı çalışmalar yapabilir, yönlendirmelerde bulunabilirsiniz. Eğer e-ticaret alanında var olmak ve büyümek istiyorum diyorsanız mutlaka bu stratejileri bilmelisiniz. Ayrıca blog ve forum siteler içinde e-posta çalışmaları büyük öneme sahiptir. Kullanıcıların her daim siteye dair gelişmelerden haberdar olmasını sağlayabilirsiniz. Yeni içerikleri gönderebilir, kampanyalardan bahsedebiliriz.

E-Posta Bilgileri Nasıl Alınır?

Öncelikli olarak zorlu bir süreç olan e-posta bilgi alımları için farklı uygulamalar vardır. Bunların başında siteden haberdar olmak için e-bülten oluşturabilirsiniz. Bir eklenti üzerinden kullanıcıların mail adreslerini bırakmasını isteyebilirsiniz. Böylelikle kalıcı bir şekilde mail kayıtlarını yapmış olursunuz.

Bir diğer yöntem ise misafir yazarlık uygulamasıdır. Hemen her sitede içeriklerin çokça olmasını sağlamak için bu yolun kullanıldığını görebilirsiniz. Kişilerin sundukları içerikleri yayına almak da önemli olurken e-posta listelerine dahil etmek de mümkündür.

Site bazlı promosyon ve çekilişler düzenleyerek mail bilgilerin alınması da yine yaygın bir durumdur. Bu sayede hemen her kullanıcının mail bilgisine sahip olabilirsiniz. Ayrıca cazip tekliflerle harekete geçirici mesajların atılması da bir anda ziyaretçileri etkileyebilir.

E-Posta Kampanyaları

Uzunca bir zamanın gerektiği e-posta listelerinin oluşmasından sonra çeşitli bildirimler özelinde çalışmalar yapabilirsiniz. Söz konusu ilk etkili pazarlama türlerinden olan Hoş Geldiniz E-Posta bildirimleri genel geçerdir. Kişilerin abonelik bildirimlerini ifade eder, teşekkür anlamı taşır.

Hedef kitlenin doğru seçilmesi ve listelerin oluşturulmasından sonra aylık bültenler hazırlayabilirsiniz. Sitenizde var olan içerikleri, ürünleri, hizmetleri anlatan bir kapsamlı mail gönderimidir. Özellikle sektör bazlı çalışmalar yaparak bunların nasıl olması gerektiğini de görebilirsiniz.

Mail

Promosyon Bildirimleri

Var olan ürün ve hizmetlere dair olası tüm özel teklifleri bireysel olarak gönderebilirsiniz. Ayrıca indirim ve fırsatlar başlıklarında e-posta kampanyaları düzenleyebilirsiniz. Aboneleri harekete geçirmeyi hedefleyen bu mail gönderimlerinin çok sık olmaması gerekir. Aksi durumda olağan bir akış algısı yaratır. Mevsimsel kampanya süreçlerinde gönderimi çok daha ideal olurken görsel ağırlıklı çalışmalar yapılması da etkileyici olmasında rol oynar.

İşlemsel E-Postalar

Mutlak surette bildirimler yaparken konu odaklı çalışmaların tesiri büyüktür. Sadece kampanya, indirim ya da ürün satma odaklı olmamalıdır. Var olan sipariş süreçleri, onay ve kargo bildirimlerini de mutlaka mail yoluyla haber vermek önemlidir. Müşteri deneyimi açısından da her sürecin bilgilendirilmesi bir kazanımdır. Olası tüm durumlara ilişkin mail üzerinden canlı destek müşteri hizmetleri iletişimleri bulunması da iyi bir geri bildirim olanağıdır.