Pngtree digital retailing illustration laptop keyboard with shopping basket and e commerce ima

E-ticarette başarılı olmanın temel kurallarından bir tanesi görünür olmaktır. E-ticarette görünür olmak yani internet ortamında daha fazla kişiye erişebilmek için kategori içeriklerini kullanmak oldukça mantıklı bir hareket olabilir. Kategori içerikleri, ürün kategori sayfasını özetleyen ve SEO uyumlu olmaları durumunda e-ticaret sitesinin görünülürlüğünü arttıran içeriklerdir. Gelin, stratejik kategori içeriklerinin ne olduğuna ve önemine birlikte göz atalım.

E-Ticaret Kategori İçeriği Nedir?​

E-ticaret kategori içeriği, e-ticaret sitelerinin sayfalarında yer alan içeriklerdir. Bu içeriklerde ürün kategorilerine ve sunulan hizmetlere ilişkin detaylara yer verilir. Bu sayede söz konusu olan içeriğin kullanılacağı e-ticaret markası daha görünür hale gelir ve kullanıcılarını hizmetleri hakkında bilgilendirmiş olur. Kategori içeriklerinde genellikle alt ve üst kategorilere de değinilerek ürün ya da hizmet hakkında herhangi bir soru işaretine yer kalmayacak kadar ayrıntılı bir şekilde bilgi verilir.

SEO Uyumlu Stratejik Kategori İçeriklerinin E-Ticaret Markalarına Sağladığı Faydalar​

SEO uyumlu stratejik kategori içeriklerinin e-ticaret markalarına sağladığı faydalar şu başlıklar altında ele alınabilir:

Web Site Trafiğini Artırması​

Kategori içeriklerinin en faydalı yönlerinden bir tanesi web site trafiğini artırmasıdır. Kategori içerikleri ile birlikte artmaya başlayan web site trafiği, potansiyel müşteri toplamak anlamına gelir. Bir e-ticaret sitesinin ziyaretçileri o sitenin müşterileri olabilir çünkü bu ziyaretçilerin bir kısmı kategori içeriklerinin ve e-ticaret markasının sunduğu hizmetlerin etkisi ile birlikte satın alım yapmaya başlayabilirler.

Potansiyel Müşterilere Kolaylık Sunması​

Bir e-ticaret web sitesini ziyaret eden potansiyel müşterilerin ürünler ve hizmetler hakkında bilgi sahibi olup kolayca satın alım yapabilmeleri için kategori içerikleri kullanabilir. Kategori içeriklerinde söz konusu olan ürün ya da hizmet kategorinin alt ve üst kategorilerine kadar birçok konu hakkında linkleme ya da maddeleme gibi yöntemlerle ayrıntılı bilgiler paylaşılır. Bu bilgiler kullanıcıların söz konusu olan e-ticaret markasından daha fazla alışveriş yapmalarına yardımcı olur çünkü müşteriye kolaylık sunmak e-ticarette başarılı olmanın temel kurallarından bir tanesidir.

Profesyonel ve Güvenilir Bir İmaj Çizmesi​

Dünya geneline bakıldığında Amazon gibi birçok e-ticaret sitesi, kategori içerikleri kullanmaktadır. Bu durumun örneklerini Hepsiburada ve Trendyol üzerinden ülkemizde de görmek mümkündür. Kategori içerikleri, e-ticaret makaralarına profesyonel ve güvenilir imaj çizer. Özellikle de alanında uzman bir içerik yazarı tarafından stratejik hamlelerle hazırlanacak bir kategori içeriği, söz konusu olan e-ticaret sitesinin imajına olumlu etki eder.