Giderek hızlı yaşanan hayatın içerisinde insanların fiziksel mağazalara ihtiyacı azalırken e-ticaret ürün ve hizmetlerin alımı artmaya devam ediyor. Özellikle vakti kısıtlı beyaz yakalıların her gün markete gitmesi çok daha kolay değil. Bununla birlikte çeşitli indirim fırsatları ve kampanya olanaklarıyla eve kadar teslim hizmet birleşince online ticaret çok daha cazip hale geliyor. Verilere baktığımızda da her geçen gün bir e-ticaret hacminden bahsetmek yanlış olmayacaktır.
E-Ticaret Sektör Belirleme
Öyle ya da böyle E-Ticaret yapmak isteyenler için ilk adım sektör belirlemedir. Şüphesiz ki eğer fiziksel olarak bir mağazaya ya da ürünlere sahipseniz ilgili bir e-ticaret sitesi açabilirsiniz. Aynı ürünlerin satışı online dünya için yapabilir, kazanımlar elde edebilirsiniz. Ancak sıfırdan E-ticaret yapmak isteyenler için belki de en kritik konu sektör seçimidir. Çünkü yıllara göre popüler sektörler değişkenlik gösterirken neler satabileceğiniz ise tamamen kişisel bir konudur.
Ürün ya da hizmet satışından hangisini yapacağınızı seçerek işe başlayın. Ardından ise ürünlerinizi fiziksel mi yoksa dijital olarak da satacaksınız sorusunu yanıtlayın. Bununla birlikte tedarik süreçlerin nasıl ve nereden olacağı da önemli bir başka sorudur. İş modeli çerçevesinde kişisel deneyimlerle bu sorulara yanıt vererek sektör belirlemesi yapabilirsiniz.
E-Ticaret Ürün Seçimi
Sıfırdan E-ticaret ürün seçimlerinde kritik gelişmelere bağlı tercihler çokça rol oynar. Yeni iş kurma süreçlerinde mutlaka deneyimler ve marka analizlere yaparak süreçleri takip etmelisiniz. Doğru ürünün neler olabileceğini listeleyebilirsiniz. Doğru ürünler bulurken dikkat edeceğiniz bazı kriterler şu şekildedir;
E-Ticaret Ürünü Olarak Uzak Durmanız Gerekenler
Düşük kar marjı olan ürünlerin satışı hem zahmetli hem de verimsiz olacaktır. Ayrıca gıda ürünlerinin taşınması ve ulaştırılması da büyük riskleri beraberinde getirir. Bozulma ihtimali olan ürünlerin E-ticaret hizmetleri için seçilmesi de çok doğru olmayacaktır. Bunun haricinde rekabetçi ürünlerin satışı da son derece zor olacaktır. Özellikle yeni başlayanlar için e-ticaret ürün gruplarında çokça satışı olan ürünleri tercih etmesi önerilmez.
Elektronik ürünlerin gönderimi de kazancına kıyasla telafisi çok zor ihtimaller barındırır. İlk başta bu tarz ürünlerle yola çıkılmaması da uzun vadeli bir projenin varlığı açısından mühimdir.
2025 Yılında Çok Satılan E-Ticaret Ürün Yelpazesi
Söz konusu E-ticaret dünyasının genel çerçevede değerlendirilmesini yaptığımızda ise 2025 yılı rekorlarla açıldı. Giderek çok daha fazla önem kazanacak elektronik ticarette en çok satılan ürünlerin başında özel tasarım giysiler geliyor. Yine seyahat aksesuarları ve cilt bakım ürünleri de satışı yüksek ürünler sıralamasında kendisine yer bulmuş durumda. Sanat ve mutfak malzemeleri de online satışları en fazla ürünlerden olurken bebek ürünleri de geniş bir müşteri kitlesine sahip. Ayrıca takı ve aksesuarların satışı da azımsanmayacak seviyelerde olurken yaz ve bahar dönemlerinde ise bahçe malzemeleri öne çıkıyor. Bu tarz ürünlerden seçimler yaparak sizlerde kendinizi elektronik ticaretin içinde bulabilirsiniz.
E-Ticaret Sektör Belirleme
Öyle ya da böyle E-Ticaret yapmak isteyenler için ilk adım sektör belirlemedir. Şüphesiz ki eğer fiziksel olarak bir mağazaya ya da ürünlere sahipseniz ilgili bir e-ticaret sitesi açabilirsiniz. Aynı ürünlerin satışı online dünya için yapabilir, kazanımlar elde edebilirsiniz. Ancak sıfırdan E-ticaret yapmak isteyenler için belki de en kritik konu sektör seçimidir. Çünkü yıllara göre popüler sektörler değişkenlik gösterirken neler satabileceğiniz ise tamamen kişisel bir konudur.
Ürün ya da hizmet satışından hangisini yapacağınızı seçerek işe başlayın. Ardından ise ürünlerinizi fiziksel mi yoksa dijital olarak da satacaksınız sorusunu yanıtlayın. Bununla birlikte tedarik süreçlerin nasıl ve nereden olacağı da önemli bir başka sorudur. İş modeli çerçevesinde kişisel deneyimlerle bu sorulara yanıt vererek sektör belirlemesi yapabilirsiniz.
E-Ticaret Ürün Seçimi
Sıfırdan E-ticaret ürün seçimlerinde kritik gelişmelere bağlı tercihler çokça rol oynar. Yeni iş kurma süreçlerinde mutlaka deneyimler ve marka analizlere yaparak süreçleri takip etmelisiniz. Doğru ürünün neler olabileceğini listeleyebilirsiniz. Doğru ürünler bulurken dikkat edeceğiniz bazı kriterler şu şekildedir;
- Paketleme ve gönderimi kolay olması,
- Yüksek bir markalaşma yolunda potansiyeli olması,
- Müşterilere sunma açısından uygun fiyatlı olabilmesi,
- Raf ömrünün çok uzun olabilmesi.
E-Ticaret Ürünü Olarak Uzak Durmanız Gerekenler
Düşük kar marjı olan ürünlerin satışı hem zahmetli hem de verimsiz olacaktır. Ayrıca gıda ürünlerinin taşınması ve ulaştırılması da büyük riskleri beraberinde getirir. Bozulma ihtimali olan ürünlerin E-ticaret hizmetleri için seçilmesi de çok doğru olmayacaktır. Bunun haricinde rekabetçi ürünlerin satışı da son derece zor olacaktır. Özellikle yeni başlayanlar için e-ticaret ürün gruplarında çokça satışı olan ürünleri tercih etmesi önerilmez.
Elektronik ürünlerin gönderimi de kazancına kıyasla telafisi çok zor ihtimaller barındırır. İlk başta bu tarz ürünlerle yola çıkılmaması da uzun vadeli bir projenin varlığı açısından mühimdir.
2025 Yılında Çok Satılan E-Ticaret Ürün Yelpazesi
Söz konusu E-ticaret dünyasının genel çerçevede değerlendirilmesini yaptığımızda ise 2025 yılı rekorlarla açıldı. Giderek çok daha fazla önem kazanacak elektronik ticarette en çok satılan ürünlerin başında özel tasarım giysiler geliyor. Yine seyahat aksesuarları ve cilt bakım ürünleri de satışı yüksek ürünler sıralamasında kendisine yer bulmuş durumda. Sanat ve mutfak malzemeleri de online satışları en fazla ürünlerden olurken bebek ürünleri de geniş bir müşteri kitlesine sahip. Ayrıca takı ve aksesuarların satışı da azımsanmayacak seviyelerde olurken yaz ve bahar dönemlerinde ise bahçe malzemeleri öne çıkıyor. Bu tarz ürünlerden seçimler yaparak sizlerde kendinizi elektronik ticaretin içinde bulabilirsiniz.