Rekabetin en üst düzey olduğu E-ticaret ürün sayfası hangi özelliklere sahip olmalı acaba? Çeşitlilik ve ergonomik yapılı olmasına dikkat etmemiz gereken ürün sayfalarında kullanacağımız her unsurun önemi vardır. Müşterilerin odak noktası bazı hususlara biraz daha detaylı yaklaşmak ise şarttır. Bununla birlikte çok aşırıya kaçan durumlardan sitemizi kurtarmak çok daha iyi bir görünüm sağlar.

Şüphesiz ki iş modelinize göre ürün sayfalarında değişiklikler olabileceği gibi imkanların rolü de vardır. Google ve diğer tüm arama motorları ise SEO destekli bir e-ticaret ürün sayfasını çok daha fazla kişinin görmesini amaçlar. Bu amaçla bot görünümü açısından en iyisine sahip olmayı her zaman geliştirilebilir hedef olarak belirlemek mantıklıdır.

Ürün Başlığı Ve Görsel Oluşturma

SEO bağlantıları açısından E-ticaret ürün sayfası başlıklara sahip olur. Burada başlığın sıradan yerine H1 etiketinden verilmesi gerekir. Böylelikle Google Arama sonuçları listesinde başlık görünümü kazanır. Ayrıca başlık ile içerik uyumu da son derece önemli olurken çok uzun olmamasına dikkat etmelisiniz. Ziyaretçi yani potansiyel müşterilerin iletişim kurduğu ilk özellik ise ürün görseli olur. Yazılardan ziyade ürün görselinin kaliteli ve uyumlu olması öne çıkar. Tüketici kararında doğru görsel kullanımı belirleyicidir dersek yanlış söylemiş olmayız.

Sepet Buton Çeşitliliği

Halihazırda e-ticaret ürün sayfası özelinde sepete ekle butonu ilgi çekici tarzda doğru yerde bulunmalıdır. Ürün bilgilerinin verildiği kısmın tam kenarında farklı renk kullanımıyla sunmanızı öneririz. Ayrıca son yıllarda popüler hale gelen Hemen Al Butonu da koyabilirsiniz. Böylelikle tek bir ürün seçimiyle müşterinizin hemen ödeme sayfasına giderek hızlı işlem yapmasına olanak tanırsınız. Burada en önemli husus, sepette ürünün bekleme süresini en aza indirmektir.

Sepete ekle

Stok ve Fiyatlandırma

Ürünlerin stokta olup olmadığını ya da tükenmiş olup olmadığını bilmesi son derece kritiktir. Bununla birlikte stok durumu yoksa o ürünün nasıl alınabileceğini de göstermek gerekir. Mutlaka E-ticaret ürün sayfası kısmında gelince haber ver zili koymanın en büyük avantajı budur. Eğer varsa başka sayfalara yönlendirme vererek de satın alma işlemlerinin devam etmesini sağlayabilirsiniz.

Her ne kadar çok az görülse de fiyatların bazı ürün sayfalarında unutulduğu bir gerçektir. Böyle bir durumda ziyaretçilerin kaçınması ve bir daha siteye girmeme durumu çok sık yaşanır. Mutlaka e-ticaret ürün sayfası bölümünde en az bir yerde ürüne dair fiyat ve indirim durumları olmalıdır. Bununla birlikte ödeme seçeneklerinin geniş yelpaze de tutulması da bir avantajdır. Anlaşmalı kargo seçenekleri vermek de yine doğru bir SEO taktiği olarak karşımıza çıkar. Tüm bunlarla birlikte ürün satın alınmasını engelleyen hususlardan olan iade zorluğu kavramını ortadan kaldırmanız gerekir. Çok daha kolay yoldan iade seçenekleri sunmanız halinde ürünlerinizin satışı çok daha hızlı olur.

Ürün Açıklama Bölümü

Ürünlerle ilgili genelde açıklama kısımları son derece basit, sade ve kısa olmaktadır. Bu durumun SEO açısından zararları büyük olurken mutlaka her ürünün birtakım özelliklerini girmelisiniz. Hiçbir şekilde kopya içerik sınıfına düşmeden özgün tarzda içeriklerin hazırlanması da Google botları adına gereklidir. Aynı klişe cümlelerin geçtiği ürün açıklamaları hiçbir anlam ifade etmezken müşterilere doyurucu bilgi vermeyi asla unutmayın. Bununla birlikte beden ölçüleri, renk seçimleri ve ürün yakınlaştırma özelliği olması da artıdır. Böylelikle harika bir e-ticaret ürün sayfası yaptığınızı söyleyebiliriz.