60cac5bf67bfb0259c686e8da95fd599 XL

E-Ticarette Müşteri Tutundurma Stratejileri​

E-ticarette müşteri tutundurma stratejileri, e-ticaret yaptığınız platformun müşterilere sahip olmasına ve bu müşterilerin düzenli olarak alışveriş yapan bir hedef kitleye dönüşmesine yardımcı olur. Bu stratejileri anlamak ve uygulamak e-ticaret gelirlerinizi arttırmanıza ve markanızın iyi bir üne sahip olmasına yardımcı olur. E-ticarette müşteri tutundurma stratejileri şu şekilde sıralanabilir:

Kusursuz Bir Platform Sunmak​

E-ticaret yapabilmek için bir web sitesi ya da aplikasyon gibi bir platforma ihtiyacınız vardır. Bu platformun özellikle de teknik açıdan kusursuz olması, müşterilerin olumlu deneyimlere sahip olmasına yardımcı olur. Unutmayın ki sürekli olarak hata veren, yavaş bir şekilde çalışan ve çeşitli cihazlardan kullanılmayan bir platformun bir müşteri kitlesine sahip olması zordur. Bu yüzden e-ticaret platformunuzu kusursuz hale getirmek için web site iyileştirmeleri gibi çalışmalara özen gösterin.
2792021 Thumbnail size

Müşteri Geribildirimlerine Dikkat Etmek​

Müşteri geribildirimlerine dikkat etmek ticarette başarılı olmanın temel kurallarından bir tanesidir. Bu yüzden e-ticaret söz konusu olduğu zaman da tıpkı fiziksel ticarette olduğu gibi müşteri geribildirimlerine dikkat etmek gerekir. Online platformlardan gerçekleşen ticaretlerde müşteri geribildirimlerine dikkat etmek için çeşitli kanallar üzerinden iletişim olanağı sunmak gerekir. Örnek olarak canlı destek kanallarını kullanabilirsiniz. Eticaret müşteri hizmetleri tarafından kayı edilecek geri bildirimler ya da verilecek hizmetler sayesinde e-ticarette müşteri deneyimi daha iyi hale getirilebilir.

Güvenli Ödeme Seçenekleri Sunmak​

E-ticaret eskiden çok riskli görünen bir alan iken günümüzde bazı dünya markası e-ticaret markaları ile güvenilir görünmeye başlamıştır. Ancak müşteri profillerine bakıldığında bu kişilerin genelinin henüz yeni ve ün yapmamış olan e-ticaret markalarının güvenilirliği konusunda endişe duydukları görülebilir. Bu yüzden özellikle de yeni ve henüz tanınmayan bir e-ticaret markanız varsa güvenli ödeme seçenekleri sunmaya ve güvenilirlik oluşturmaya çok dikkat etmeniz gerekiyor.
Worldwide ecommerce sales 2020

İndirim ve Kampanyalar ile Müşterileri Çekmek​

İndirim ve kampayalar, e-ticaret markaları ya da fiziksel ticaret mağazaları fark etmeksizin ticaretin her alanında müşteri çekmek için iyi bir yoldur. İndirim ve kampanyalar sayesinde müşterilerin daha ekonomik bir şekilde alışveriş yapmaları, birden fazla ürün satın almaları ve hatta kampanyaları takip etme amacıyla e-ticaret markanızın takipçileri haline gelmeleri bile mümkündür. Buna ek olarak bazı indirimler ile sürümden kazanma stratejisini izleyerek pahalı ürünler satmak yerine fazla sayıda daha uygun fiyatli ürün satarak gelir elde edebilirsiniz.

Kargo Firması Seçimine Dikkat Etmek​

E-ticaret markalarının en çok dikkat etmeleri gereken şeylerden birisi kargo firması seçimidir. Bazı kargo firmaları, hızlı teslimat ve e-ticaret markalarına uygun fiyatlı seçenekler sunmalarından dolayı oldukça avantajlıdır. Bu firmaları tercih etmek hem sizin gereksiz masrafa girmenize engel olur hem hızlı kargo ile müşterilerinizin memnun kalmasını sağlar. Bu yüzden kargo firması seçerken tüm seçenekleri dikkatli bir şekilde değerlendirmeye çalışın.
Upi credit cards v1

Üyelik Modelleri Oluşturmak​

Üyelik modelleri oluşturmak günümüzde dünya markası olarak tanınan e-ticaret markalarının gelişmesine oldukça yardımcı olmuş bir stratejidir. Üyelik modelleri kullanıcıların daha özel hissetmelerini ve çeşitli açılardan avantaj sağlayarak daha fazla alışveriş yapmalarını sağlar. Buna ek olarak bu üyelik modellerinin ücretleri ile de gelir elde edebilirsiniz. Ancak üyelik modellerinin çok yüksek bir fiyat üzerinden ücretlendirilmesi kullanıcılarınızın bu üyeliklerden yararlanmak istememesine yol açacaktır. Bu yüzden sunduğunuz üyelik modellerinin özelliklerine uygun bir fiyat belirlemeye dikkat edin.
How to choose the right e commerce agency

İade ve Değişim Konusuna Özen Göstermek​

En çok tercih edilen e-ticaret markaları genellikle iade ve değişim konularında problem çıkarmayan markalardır. Bu durumun temel sebebi e-ticarette ürünü somut olarak görmenin mümkün olmaması ve bu yüzden iade ya da değişim taleplerinin çok sık oluşturulmasıdır. Bu taleplere cevap vermeyen ya da sürekli olarak olumsuz veren bir e-ticaret markası olursanız halihazırda edindiğiniz müşteri kitlesini bile kaybedebilirsiniz. Bu yüzden iade ve değişim konusunda kendi haklarınızı da gözeterek müşteri memnuniyetini ön planda tutacak bir şekilde hareket etmeniz gerekiyor. Bütün bunlara ek olarak özellikle de başka satıcıların da satış yapacağı bir e-ticaret platformunuz varsa bu satıcıları da iade ve değişim politikaları konusunda bilgilendirmeniz gerekiyor.

Sosyal Medya Hesaplarını Aktif Bir Şekilde Kullanmak​

E-ticaret markası da dahil olmak üzere herhangi bir marka kurarken sosyal medya hesaplarını aktif bir şekilde kullanmak çok önemlidir. Sosyal medya günümüzde neredeyse herkesin aktif olarak bulunduğu bir alandır ve bu alanların ticaret yapmaya olan faydalarından yararlanmak da çok mantıklıdır. Bu yüzden e-ticaret markanızı tanıtmak, kampanya ya da indirimlerinizi tanıtmak ve müşterilerinizle etkileşime girmek için sosyal medya hesaplarınızı aktif bir şekilde kullanmalısınız. E-ticaret markası için kullanacağınız sosyal medya hesaplarını söz konusu olan markanın niteliklerine uygun bir şekilde yönetmeniz müşteri kitlenizi genişletmenize yardımcı olacaktır.
Black friday cyber monday ecommerce shopping holiday ss 1920

Özel Günlere Dikkat Etmek​

E-ticaret söz konusu olduğu zaman müşteri tutundurmak için özel günlere dikkat etmek gerekir. Özel günlerde kullanıcıların belirli alanlara yönelik ihtiyaçları ve harcamaları artar. Bunlardan yararlanmak için özel günleri takip etmeniz ve bu günlere uygun ürünler sunmanız ya da kampanyalar düzenlemeniz gerekir. Örnek olarak 14 şubat sevgililer gününde bir alana bir bedava kampanyaları gibi kampanyalar düzenleyerek sevgilisi ile aynı eşyalara sahip olacağı bir hediye paketi arayan milyonlarca kullanıcının dikkatini çekebilirsiniz.