What is E Commerce Business

E-ticarete başlarken müşterilerinizle iyi ilişki kurmak, oldukça önemlidir. Bu müşteriler, müşteri kitlenizin büyümesine ve sürekli olarak markanızın ürünlerini satın alacak bir kitle edinmenize yardımcı olabilir. Bu yüzden müşterileriniz konusunda ekstra hassas davranmanız gerekiyor. E-ticarete başlarken müşterilerinizle iyi ilişki kurmanın yolları şu şekilde sıralanabilir:

1. Güvenilir Bir İmaja Sahip Olmak

Laptop Specs For Work From Home

E-ticarete adım atarken sizinle alışveriş yapacak ve iyi bir ilişki kurabileceğiniz müşteriler edinmenin temel kurallarından bir tanesi, güvenilir bir imaj çizmektir. Güvenilir olmayan ve profesyonellikten uzak bir imaj çizen e-ticaret markaları ne yazık ki müşteri kitlesi edinemez. Bu yüzden satış yapacağınız platformun tasarımından ürün açıklamalarına kadar her türlü konuda güvenilir ve profesyonel bir imaj çizmeye çalışın.

2. Ürünleri Hızlıca Kargolamak

Dropship

E-ticaret markaları ile ilgili müşterilerin en çok şikayetçi oldukları konulardan bir tanesi, ürünleri hızlıca kargolamamaktır. Ürünlerin anormal seviyede geç bir tarihte kargoya verilmesi ve müşterinin eline çok geç ulaşması, memnuniyetsizliğe sebep olur. Bu yüzden başta ilk müşterileriniz olmak üzere tüm müşterilerinizin ürünlerini hızlıca kargoya vermeye çalışın.

3. Güvenilir Bir Kargo Firması ile Çalışmak

Ecommerce delivery shutterstock

Günümüzde e-ticaret markalarına hizmet veren birçok farklı kargo şirketi bulunmaktadır. Bu şirketlerin arasında yavaş teslimat ya da teslimat esnasında ürünlerin zarar görmesi gibi sebeplerden dolayı güvenilirliğini yitirmiş şirketler yer almaktadır. Bu tür şirketlerle çalışmak e-ticaret konusunda muhteşem adımlar atsanız bile başarı yakalama ve müşterilerinizle iyi bir ilişki kurma şansınızı yok edebilir. Mümkün olduğunca güvenilir ve profesyonel bir kargo firması ile çalışarak uzun vadede kâr etmenize sebep olacak bir adım atabilirsiniz.

4. Not ve Hediye Eklemek

Woman packing shipment with note

E-ticaret markalarının müşterilerine not ve hediye göndermesi, müşterilerin marka hakkında olumlu fikirlere sahip olmasına yardımcı olur. Göndereceğiniz notlarda piyasaya yeni atılan ve müşteri yorumlarını dikkate almaya çalışan bir e-ticaret markası olduğunuzu belirterek ve küçük hediyeler ile müşterilerinizi mutlu ederek müşterilerinizin markanız hakkında olumlu yorumlar yapmasına sebep olabilirsiniz. Bu yorumlar, müşteri sayınızın ve satış sürekliliğinizin artmasına yardımcı olur.