E-ticarette ürün açıklamaları, satışların artmasına ya da azalmasına sebep olabilecek kadar etkilidir. Satışları arttırmanıza yardımcı olacak ürün açıklamaları sayesinde e-ticaret üzerinden güzel gelirler elde edebilirsiniz. E-ticarette satışların artmasına yardımcı olacak ürün açıklamaları yazmak için şu ipuçlarını dikkate alabilirsiniz:
1. Anahtar Kelime Kullanımına Özen Gösterin
Anahtar kelimeler yalnızca uzun içeriklerde değil ürün açıklamalarında da kullanılabilir. SEO uyumlu yazı hazırlamaya yardımcı olan bu ürün açıklamaları sayesinde söz konusu olan ürün, arama motorlarında daha ön sıralarda yer alabilir. Ancak ürün açıklamaları genellikle kısa yazılardır ve bu yazılarda birkaç taneden daha fazla anahtar kelime kullanmak keyword stuffing kapsamına girerek arama motorları tarafından cezalandırılmanıza sebep olabilir. Bu yüzden ürün açıklamasının uzunluğuna göre anahtar kelime kullanmaya çalışın.
2. Ürünün Hedef Kitlesini Göz Önünde Bulundurun
Her ürünün belirli bir hedef kitlesi bulunur. Örnek olarak hamilelere yönelik ürünler genellikle 20 – 40 yaş arasındaki kadınlar tarafından satın alınan ürünlerdir. Ürünün hedef kitlesini göz önünde bulundurmak demek o hedef kitleye uygun bir yazı yazmak anlamına gelebilir. Hedef kitlenizi göz önünde bulundurarak o kitlenin ihtiyaç duyduğu bilgileri göz önüne çıkardığınız ürün açıklamaları yazabilirsiniz.
3. Basit ve Anlaşılabilir Sade Bir Dil Kullanın
Ürün açıklamaları yazılırken en sık yapılan hatalardan bir tanesi çok karmaşık ve anlaşılamayan bir dil kullanmaktır. Birçok kişi süslü ve uzatılmış cümlelerin ürünlerin daha çok satılmasına sebep olacağını zannetse de durum aslında böyle değildir. Süslü ve uzatılmış cümleler ürünlerin açıklamasının okunmamasına ya da okunsa anlaşılmayıp satın alınmamasına sebep olabilir. Bu yüzden e-ticarette ürün açıklaması yazarken basit ve anlaşılabilir sade bir kullanmaya özen gösterin.
4. Detaylara Ölçülü Bir Şekilde Yer Verin
Ürün açıklamaları hazırlarken en çok zorlanılan konu, detaylardır. Detaylar, ürün açıklamalarının olmazsa olmazıdır ama detaylara çok fazla yer vermek de açıklamanın çok uzun ve anlaşılamaz olmasına sebep olabilir. Bu yüzden detaylara ölçülü bir şekilde yer vermek gerekiyor. Örnek olarak ürünün M ve S bedenlerinin bulunduğunu yazın ama evrensel beden ölçüsü olan bu ölçüleri açıklamaya çalışmayın. Aşırı derecede detaylı bilgiler almak isteyen müşteri profili oldukça azdır ve bu müşteri profili de farklı kaynaklardan araştırma yaparak ürünleri satın alabilirler.
5. Başlangıç Konusunda Ekstra Özen Gösterin
Medya öğelerinin en önemli kısmı, başlangıçtır. Örnek olarak bir yazının ya da filmin başı çekici değilse genellikle tüketicilerin büyük bir çoğunluğu bu medya ürününü tüketmekten vazgeçebilirler. Bu yüzden ürün açıklamaları yaparken başlangıç kelimelerine ve cümlesine özen gösterin. Başlangıçta kullandığınız kelime ve cümleler, ilgi çekici olursa yazının okunma ve ürünün satın alınma ihtimali epey yükselecektir.
6. Duygusal Tetikleme Yönteminden Faydalanın
Ürün açıklamalarında duygusal tetikleme yönteminden faydalanmak, oldukça iyi bir reklam stratejisidir. Duygusal tetikleme yönteminden faydalanmak demek ürünün potansiyel alıcılarının hislerini harekete geçirmektir. Örnek olarak hediyelik eşya açıklamalarına bu eşyanın alıcılarını ne kadar mutlu edebileceğine yönelik ifadeler geçirmek, satışları attırmanıza yardımcı olacaktır.
7.Kanıtlarınızı Eklemeyi Unutmayın
Ürün açıklamalarında göz önünde bulundurulan en etkili reklam stratejilerinden bir tanesi kanıtlar eklemektir. Örnek olarak ürününüzü satın alan bireylerin büyük bir çoğunluğu üründen memnun kalmışsa ya da bu ürünün layık görüldüğü ödüller varsa bu durumları ispatları ile birlikte sunmak demek satışları arttıran bir ürün açıklaması yazmak anlamına gelebilir. Unutmayın ki ürünün satın alınmasına yönelik kanıtlar, e-ticaret müşterilerini harekete geçirir.
8. CTA Kullanmayı Unutmayın
CTA, bir yazının sonunda okuyucuları harekete geçiren kısımdır. Bu kısım ürün açıklamalarında ürünü satın alabilecek olan potansiyel müşterileri harekete geçirir. Ürünler için CTA kısmı eklemek için “Ürünümüzü kolayca satın alarak fayda görebilirsiniz.” gibi ifadeler kullanabilirsiniz.
9. Sıkça Sorulan Sorular Kısmına Değinebilirsiniz
Sıkça sorulan sorular ya da kısaltma adı ile SSS, ürün açıklamaları için oldukça önemlidir. Özellikle de ürün açıklamanız herhangi bir karakter sınırlamasına tabi tutulmuyorsa sıkça sorulan sorular kısmına değinmeyi unutmayın. Sıkça sorulan sorular ve bu soruların cevapları sayesinde potansiyel müşterilerinizin kafasında bulunan neredeyse tüm soru işaretlerini silme şansı yakalarsınız. Bir müşteri, bir ürüne karşı soru işareti barındırmıyorsa bu ürünü muhtemelen satın alır ve bu yüzden sıkça sorulan sorular kısmının mucizevi etkileri ile satışlarınızı arttırabilirsiniz.
10. Bu Konuda Deneyimli İçerik Yazarlarından Yardım Alabileceğinizi Unutmayın
E-ticarette ürün açıklamaları konusunda deneyim kazanan birçok uzman içerik yazarı bulunur. Bu yazarlar e-ticaret ürün açıklamalarının hangi tonda yazılması gerektiğinden kullanılması gereken anahtar kelimelere kadar birçok konuda bilgi sahibi olan kişilerdir. Bu kişilerle çalışmak yani ürün açıklama konusunda bu kişilerden yardım almak demek uzun vadede kar etmeye yardımcı olabilir. Unutmayın ki deneyimli bir içerik yazarından alacağınız hizmet için ödeyeceğiniz ücret, etkili ürün açıklamaları ile elde edeceğiniz gelirden çok daha azdır ve kâr etmenize yardımcı olur.