Hemen herkes F1 yarışlarını izlemeyi çok sever. Bazıları da bu yarışların fanatikleridir ve gidip yarışı yerinde izlemeyi ister ve takip ettiği pilotu da destekler. Hatta hatırlayanınız da olacaktır diye umut ediyorum, Türkiye'de bu yarışların yapıldığı bir pist dahi vardı: İstanbul Park. Metropol şehrimiz İstanbul'un sınırları içinde Tuzla'da bulunan dünya standartlarında bir yarış pisti. Takvimler 2003 yılını gösterirken pistin temelleri atılıyor ve dünyanın en büyük organizasyonu olan ve hız tutkunlarının vazgeçemediği Formula 1 yarışlarına ev sahipliği yapıyor. Üstelik 2005 ila 2011 yılları arasında faal bir şekilde yarışlar yapılıyorken en son 2020-2021 yıllarında son yarışma düzenleniyor. Son olmasının nedeni ise organizasyonla alakalı olan sorunlar, yarışı izlemeye gelen kişilerin ulaşımda ve araç parkında yaşadıkları problemlerle birlikte trafik sorunları da ekleniyor. Bunlar bir şekilde çözülebilirdi fakat asıl önemli sebep F1 yönetiminin istediği çok yüksek katılım bedeli. Araştırdığınızda farklı sebepler göreceksinizdir illaki fakat önemli sebepler bunlar maalesef. Bu arada geçmişi yad etmek isteyenler Türkiye Grand Prix şeklinde aratma yaparak bilgileri tazeleyebilirler.

F1 pilotları yarış sırasında çok ciddi olarak su kaybederler. Bunlar hem hava koşulları hem de giydikleri elbiseden kaynaklı olan sıcakların sebep olduğu terlemeler ve buna ek olarak içerisinde oturdukları kokpitin tasarımıyla birlikte tam arkasında olan motorların 1200 santigrat dereceye kadar ısınmaları ve frenlerin ise 1000 santigrat dereceye kadar ısı üretmeleri neden olur. Bu da ortalama olarak bir F1 pilotunun her yarışta terleyerek 3 ila 4 kilo vermesine sebep olur. Bu sebepten ötürü yarış pilotlarının bir şekilde yeniden sıvı almaları gereklidir çünkü vücut aşırı su kaybından dolayı dehidrasyona uğrar ve baygınlık geçirme riski oluşur. Bu riski bertaraf edebilmek adına sürücü koltuğunun arka tarafına yerleştirilmiş bir torbaya sahiptir. Bu torbaya bağlı uzunca bir hortum F1 pilotunun kaskındadır ve tek taraflı bir valf bulunur. Bu hortum yarış boyunca sürücünün ağzındadır ve su ihtiyacını hortumdan suyu çekerek içer, bu şekilde sıvı tedariki gerçekleştirir.

Malumunuz ki aracın için aşırı sıcak olduğundan dolayı bu su buz gibi ya da soğuk değil, oluşan ısıdan dolayı sıcak olur. Bu sebepten dolayı F1 pilotu maalesef suyu sıcak tüketmek zorundadır.