Google Trends, adından da anlaşılabileceği üzere trend olan arama verilerini görmenize olanak tanıyan bir araçtır. Google Trends’in tarih ve bölge gibi konularda filtreleme yaparak sorgulama yapmanıza olanak tanıması, SEO uyumlu ve çok okunacak içerikler hazırlamanıza olanak tanır. Örnek olarak dünyada Google’da en çok aranan kelimeleri öğrenmek istiyorsanız Google Trends ile istediğiniz bilgileri saniyeler içerisinde elde edebilirsiniz. Bu yüzden SEO konusunda başarılı olmak ve çok talep görecek içerikler hazırlamak istiyorsanız Google Trends kullanmayı bilmeniz gerekiyor.
Google Trends Nasıl Kullanılır?
Google Trends, oldukça kolay bir şekilde kullanılabilir. Sitenin ana sayfasında sol üst köşede bulunan menüye tıklayarak Keşfet, Trendler ve Yılın Arama Trendleri sayfalarına geçiş yaparak kolay bir şekilde Google Trends kullanabilirsiniz. Anahtar kelime çalışmalarınızı Keşfet sayfasından, SEO uyumlu içerikler için konu seçimlerinizi ise Trend Olanlar sayfası üzerinden yapabilirsiniz. Buna ek olarak Google Trends üzerinde bulunan bölge ve tarih gibi filtreleme seçeneklerini kullanarak daha spesifik analizler yapabilirsiniz.Google Trends Türkiye İçin İşe Yarıyor Mu?
Google Trends Türkiye de dahil olmak üzere neredeyse tüm ülkelerde işe yarar bir analiz aracıdır. Ülkemizde en çok aranan sorgulama terimlerinden çok okunacak içeriklerinizde kullanılacak anahtar kelimelere kadar birçok şeyi Google Trends ile öğrenebilirsiniz.SEO Çalışmaları İçin Google Trends Neden Bu Kadar Önemli?
SEO çalışmaları için Google Trends’in bu kadar önemli olmasının sebepleri şunlardır:- Popüler konular hakkında kesin veriler sunması,
- Anahtar kelime ya da konu seçimi üzerine yapılacak çalışmaları hızlı ve kolay hale getirmesi,
- Sezonluk içerik planlamasına olanak tanıması,
- Stratejik açıdan avantajlı içerikler hazırlamaya yardımcı olması.