Google’da üst sıralara çıkmak, içerik paylaşımı yaptığınız platformun daha geniş kitlelere ulaşmasından reklam ile gelir elde etmenize kadar birçok faydalı sonuç elde etmenize yardımcı olur. Bu yüzden Google’da üst sıralara çıkmanın yollarını bilmeniz gerekiyor. Çok fazla bilinmeyen ama oldukça etkili olan Google’da üst sıralara çıkma yolları şu şekilde sıralanabilir
Bounce Rate Oranını Düşürmek
Bounce rate Türkçe olarak hemen çıkma olarak da bilinir. SEO ile ilgilenenlerin mutlaka bir kere de olsa duydukları bir terim olan bounce rate oranı, bir web sitesindeki ziyaretçilerin içeriğe tıkladıktan sonra o sayfada kaç dakika kaldıkları ve ilgili web sitesinde başka linklere tıklayıp tıklamadıkları ile ilgilidir. Örnek olarak x içeriğinizi yayınladıysanız ve bu içeriğe tıklayan bireyler sayfada çok az vakit geçirdikten sonra web sitenizdeki başka bir sayfaya geçiş yapmadan çıkıyorsa bu durum bounce rate oranınızın yani sitenizi ziyaret eden kişilerin siteden hem çıkma oranının yüksek olduğunu gösterir.Yüksek bounce rate oranları Google tarafından arama sonuçlarında alt sıralarda yer almanıza sebep olabilir. Bu yüzden içeriklerin özellikle de ilk cümlelerinde çok dikkatli olmanız gerekiyor. Girişi uzatmanız ya da başlıkla alakasız cümleler kurmanız gibi etkenler kullanıcıların içeriğin tamamını okumadan siteden çıkmalarına ve bounce rate oranınız yüzünden içeriklerinizin üst sıralarda yer alamamasına sebep olabilir.
Arama Niyetini Göz Önünde Bulundurmak
Google’da üst sıralara çıkmak isteyen birçok içerik üreticisi içerik uzunluğu ve türü gibi etkenleri dikkate alırken arama niyetini göz ardı etmektedir. Arama niyeti, bir arama sorgusunun ne amaçla yapıldığıdır.Örnek olarak “Filtre kahve demleme yöntemleri” gibi bir arama sorgusu yapan kullanıcılar filtre kahve demlemenin yollarını öğrenme niyetindedir.
Söz konusu örnekteki arama sorgusu için oluşturacağınız içerikte filtre kahve çeşitleri ya da filtre kahvenin tarihi gibi arama niyetiyle alakasız bilgilere yer vermek, Google’da üst sıralara yükselmenize engel olabilir. Arama niyetini göz önünde bulundurarak Google’da üst sıralara çıkmanızı sağlayacak içerikler oluşturmak istiyorsanız başta ana/tohum kelimeniz olmak üzere anahtar kelimelerinize ve içeriklerinizi okuyan kullanıcı profilinin isteklerine dikkat etmeniz gerekiyor.
Kapsamlı İçerikler Hazırlamak
Arama niyetini göz önünde bulundurarak SEO uyumlu içerikler hazırlarken içeriğin kapsamlı olmasını da es geçmemek gerekiyor. Google gibi çok kullanılan arama motorları için kapsamlı içerikler, profesyonel bir izlenime sahip oldukları için üst sıralarda yer alma ihtimali daha yüksek olan içeriklerdir.Örnek olarak x hastalığı ele aldığınız bir içerik yazacaksanız bu hastalığın yalnızca tanımına yer vermek oldukça hatalı bir hareket olacaktır. Söz konusu olan hastalığın tanımına, belirtilerine, tedavi yöntemlerine ve hatta duruma göre nedenlerine yer vermek arama niyetinden uzaklaşmadan kapsamlı içerikler hazırlamanıza ve Google’da üst sıralara çıkmanıza yardımcı olacaktır.
LSI Tekniğinden Yararlanmak
LSI tekniği ülkemizde çok popüler olmayan ama aslında oldukça faydalı bir SEO tekniğidir. LSI kelime olarak Latent Semantic Indexing anlamına gelir ve içerikleri en doğru şekilde hazırlamanıza yardımcı olur. LSI tekniğinde içeriğin ana konusunu ifade eden bir tohum ya da diğer bir değişle ana anahtar kelime belirlenir. Bu ana ya da tohum anahtar kelime ile alt başlıklar, içerikte kullanılacak diğer anahtar kelimeler ve içeriğin genel taslağı oluşturulabilir.Örnek olarak sık karşılaşılan donanımsal hataları ele alan bir içerik hazırlayacaksanız tohum anahtar kelimeniz “sık karşılaşılan donanım hataları” olabilir. Bu tohum anahtar kelimeyi arama motorlarında aratarak ve anahtar kelime oluşturucu araçlarında kullanılarak içeriğinizi LSI tekniğine uygun bir şekilde hazırlayabilirsiniz.