Çoğu zaman bilmeden hatalı SEO içerik hamleleri ile kazançlarımızı kaybederiz. Her ne kadar içeriğin daha etkili olması için yapılmaya başlansa da bazı unsurların fazlalık taşıması, yarardan çok zarar getirir. Bundan ötürü, söz konusu tüm SEO içerik hamlelerinde daha dikkatli olunması gerekir. Çok aşırıya kaçmadan gerekliliklerini yerine getirirseniz içeriklerinizin etki alanını genişletebilirsiniz.
Mutlaka site ve kategorilerinizle bağlantılı içerikleri bulup düzenli şekilde oluşturmalısınız. Bir konunun çok popüler olması aslında doğrudan bir içerik malzemesi olacağını göstermez. Böyle bir durumda SEO tesirini görebilmemiz hiç de kolay olmayacaktır.
Var olan hatalı SEO içerik hamleleri özelinde başlık ve konu bağlantısızlığı yaygındır. Konuya ilişkin bir başlık bulmak isterken çok farklı alanlara gidiyor olmanız bir sorundur aslında. Bunun yerine genel çerçevede konuya ilişkin ipuçları vermeniz tam anlamıyla idealdir. Konunun her detayını başlıkta anlatmaya çalışarak aşırı uzun bir hale getirmeniz ana problem olur. Ayrıca doğrudan alt başlık oluşturma süreçlerinde de bilinmesi gerekenler vardır.
SEO olarak ifade ettiğimiz kavram, aslında bir içeriği diğerlerinden ayırt edilmesi için kullanılan algoritmadır. Bunu yapabilme adına da odak kelimeler ve kelime öbeklerinin kullanımı söz konusudur. Bunun getirisi olarak da alt başlık kısımlarında yine kullanımına devam ederiz. Ancak her alt başlıkta doğrudan odak kelimenin olması sistemi tam anlamıyla kesintiye uğratır. Bir bozma eylemi yaratacağından dolayı çok aşırı kullanımları da hiç kullanmamak kadar kötüdür. Her alt başlıkta benzer kelimelerin aynı sırayla olmamasına dikkat etmelisiniz.
Konu başlığı ve aslında bütüncül bir yaklaşımla anahtar kelimeleri belirleyebilmek daha iyidir. Bunu yaparken farklı SEO araçlarından yararlanabilir ya da örneklendirme yapabilirsiniz. Buna karşın her paragraf ve cümle içerisinde devamlı anahtar kelimeleri yerleştirmeye çalışmak da aşırıya kaçmaktır. Standart olarak ifade ettiğimiz 400 kelimelik bir SEO bazlı içerikte 4 farklı alanda geçmesi gayet yeterlidir. Bu sayının daha fazla olmasıyla içeriğiniz arama motorlarına daha uygun ya da okunur açıdan daha iyi olmaz. Bilinçli bir şekilde yapılan tüm aşırıya kaçma eylemleri aslında hatalı SEO içerik hamleleri olarak sınıflanır.
Anahtar kelimelere serpiştirme tekniği kullanarak içerikte göstermek idealdir. İlk paragrafta giriş, orta ve son cümlede bulunması hiçbir anlam ifade etmediği gibi okumayı güçleştirir. Kullanıcıların daha rahat bir okuma yapabilmesi adına düzenlenen sistem işleyişini tam anlamıyla sekteye uğratır.
Öncelikli olarak mutlaka bir içerikte çok kısa şekliyle paragraf kullanımına dikkat etmelisiniz. Aşırı uzun bir düz yazı formatı dijital içeriklerde hoş karşılanmaz. Hemen her SEO aracında buna dair durumlar için kırmızı uyarı bulunur. Buna karşın her bir paragrafa bir alt başlık verme çabası da gereksizdir. Böyle bir çalışma içine girdiğiniz andan itibaren içerikler adeta maddeli hale bürünür. Bunun olması da başlıklarla ortaya çıkan bir yazı formatını beraberinde getirir. Halbuki her bir başlık içerisinde farklı paragraf bölümlerini bulundurmak daha profesyonel bir hali sağlar.
Var olan tüm yapısal iyileştirmelere rağmen hatalı SEO içerik hamleleri çabalarınızı alıp götürebilir. Bunun olmaması adına az ya da çok kullanımdan ziyade, uygunluğa değer vermelisiniz. Acaba burada gerekli bir çalışma yapılabilir mi sorusundan hareketle içeriklerinizi tekrar değerlendirmelisiniz.
Hatalı SEO İçerik Konuları
Mutlaka site ve kategorilerinizle bağlantılı içerikleri bulup düzenli şekilde oluşturmalısınız. Bir konunun çok popüler olması aslında doğrudan bir içerik malzemesi olacağını göstermez. Böyle bir durumda SEO tesirini görebilmemiz hiç de kolay olmayacaktır.
Hatalı SEO İçerik Başlıkları
Var olan hatalı SEO içerik hamleleri özelinde başlık ve konu bağlantısızlığı yaygındır. Konuya ilişkin bir başlık bulmak isterken çok farklı alanlara gidiyor olmanız bir sorundur aslında. Bunun yerine genel çerçevede konuya ilişkin ipuçları vermeniz tam anlamıyla idealdir. Konunun her detayını başlıkta anlatmaya çalışarak aşırı uzun bir hale getirmeniz ana problem olur. Ayrıca doğrudan alt başlık oluşturma süreçlerinde de bilinmesi gerekenler vardır.
SEO olarak ifade ettiğimiz kavram, aslında bir içeriği diğerlerinden ayırt edilmesi için kullanılan algoritmadır. Bunu yapabilme adına da odak kelimeler ve kelime öbeklerinin kullanımı söz konusudur. Bunun getirisi olarak da alt başlık kısımlarında yine kullanımına devam ederiz. Ancak her alt başlıkta doğrudan odak kelimenin olması sistemi tam anlamıyla kesintiye uğratır. Bir bozma eylemi yaratacağından dolayı çok aşırı kullanımları da hiç kullanmamak kadar kötüdür. Her alt başlıkta benzer kelimelerin aynı sırayla olmamasına dikkat etmelisiniz.
Hatalı SEO Anahtar Kelimeleri
Konu başlığı ve aslında bütüncül bir yaklaşımla anahtar kelimeleri belirleyebilmek daha iyidir. Bunu yaparken farklı SEO araçlarından yararlanabilir ya da örneklendirme yapabilirsiniz. Buna karşın her paragraf ve cümle içerisinde devamlı anahtar kelimeleri yerleştirmeye çalışmak da aşırıya kaçmaktır. Standart olarak ifade ettiğimiz 400 kelimelik bir SEO bazlı içerikte 4 farklı alanda geçmesi gayet yeterlidir. Bu sayının daha fazla olmasıyla içeriğiniz arama motorlarına daha uygun ya da okunur açıdan daha iyi olmaz. Bilinçli bir şekilde yapılan tüm aşırıya kaçma eylemleri aslında hatalı SEO içerik hamleleri olarak sınıflanır.
Anahtar kelimelere serpiştirme tekniği kullanarak içerikte göstermek idealdir. İlk paragrafta giriş, orta ve son cümlede bulunması hiçbir anlam ifade etmediği gibi okumayı güçleştirir. Kullanıcıların daha rahat bir okuma yapabilmesi adına düzenlenen sistem işleyişini tam anlamıyla sekteye uğratır.
Hatalı SEO İçerik Paragrafları
Öncelikli olarak mutlaka bir içerikte çok kısa şekliyle paragraf kullanımına dikkat etmelisiniz. Aşırı uzun bir düz yazı formatı dijital içeriklerde hoş karşılanmaz. Hemen her SEO aracında buna dair durumlar için kırmızı uyarı bulunur. Buna karşın her bir paragrafa bir alt başlık verme çabası da gereksizdir. Böyle bir çalışma içine girdiğiniz andan itibaren içerikler adeta maddeli hale bürünür. Bunun olması da başlıklarla ortaya çıkan bir yazı formatını beraberinde getirir. Halbuki her bir başlık içerisinde farklı paragraf bölümlerini bulundurmak daha profesyonel bir hali sağlar.
Var olan tüm yapısal iyileştirmelere rağmen hatalı SEO içerik hamleleri çabalarınızı alıp götürebilir. Bunun olmaması adına az ya da çok kullanımdan ziyade, uygunluğa değer vermelisiniz. Acaba burada gerekli bir çalışma yapılabilir mi sorusundan hareketle içeriklerinizi tekrar değerlendirmelisiniz.