İçerik hazırlama sürecinde daha az zaman ve efor harcamak için bazı araçları kullanabilirsiniz. Bu araçlar sayesinde içerik yazımı ve görsel seçimi çok daha kolay hale gelebilir. İçerik hazırlarken işinize yarayabilecek araçlar şunlardır:
Keyword Tool, adından da anlaşılabileceği üzere bir anahtar kelime bulma aracıdır. Keyword Tool, Türkçe de dahil olmak üzere neredeyse tüm diller ile uyumlu bir şekilde çalışabilir. Bu sayede bulunduğunuz ülkeye ve içerik hazırladığınız dile uygun anahtar kelimeler bulabilirsiniz. Keyword Tool tamamen ücretsiz ve üyeliksiz bir şekilde kullanılabilir. Ancak Keyword Tool’un aranma hacmi oranlarını gösterme gibi Premium özelliklerinden yararlanmak isterseniz ücretli üyelik oluşturabilirsiniz.
Canva, içerik üreticileri için oldukça işlevsel ve faydalı bir araçtır. Canva’nın logo hazırlama ya da yapay zekâ fotoğrafları hazırlama gibi araçları sayesinde içerik hazırlama süreci çok daha kolay ve hızlı bir süreç haline gelebilir. Özellikle de editörlük yapıyorsanız ve içeriklerinizi yaratıcı görseller ile süslemek istiyorsanız Canva’yı kullanmanızı tavsiye ediyoruz.
ChatGPT ve DeepSeek, en çok kullanılan yapay zekâ dil modelleridir. Bu modeller çeşitli komutlar doğrultusunda metinler, başlıklar ve taslaklar oluşturabilir. İçerik hazırlama sürecinde
SEO uyumlu başlıklar bulmak ya da içerik taslağını oluşturma gibi işlerinizde ChatGPT ya da DeepSeek’ten yararlanabilirsiniz. Ancak tüm içeriği yapay zekâ dil modellerine hazırlatmama konusunda dikkatli olmanız gerektiğini de unutmayın.
Grammarly, adından da anlaşılabileceği üzere gramer hataları ya da yazım yanlışları gibi problemli durumlardan kurtulmanızı sağlar. Grammarly özellikle de yabancı dilde içerik hazırlayan içerik üreticileri için çok faydalıdır. Buna ek olarak Grammarly, Türkçe dilini de destekliyor ve Türkçe metinler için de kullanılabiliyor.