İçerik planlaması; içerik editörleri, sosyal medya yöneticileri, içerik ajansı sahipleri ve freelance içerik yazarları gibi kişilerin çok işlerine yarar. İçerik planlamasının nasıl yapılacağı ise planlama sürecinde nelerin amaçlandığına ve planlama kapsamında kimlerin çalışacağına bağlı olarak değişkenlik gösterebilir. Örnek olarak içerik planlaması bir içerik ajansı yöneticisi tarafından yazarlarına haftalık ya da aylık çalışma şablonu gönderme amacıyla yapılıyorsa bu süreçte yazarların fikirleri, müşteri kitlesinin istekleri ve SEO uzmanlarının görüşlerinin alınması gerekir. Ancak genel bir açıdan bakıldığı zaman içerik planlaması yaparken şu önerileri göz önünde bulundurabilirsiniz:
Günlük Değil Haftalık ya da Aylık Planlama Yapmaya Çalışın
İçerik planlaması esnasında dikkatinizi o süreçte hazırlanacak olan içeriklerin detaylarına vermeniz gerekir. Özellikle de düzenli bir şekilde içerik planlaması yapmanız gerekiyorsa planlamalarınızı günlük hedeflerle değil haftalık ya da aylık gibi uzun vadeli planlarla yapmanız daha iyi olacaktır. Bu sayede dikkatiniz dağılmadan etkili bir plan oluşturabilir ve uzun vadede planlama için efor harcamaktan kurtulabilirsiniz.
Takviminizi Net Detaylarla Hazırlayın
İçerik planlaması için takvim hazırlamak gerekir. Bu takvimin hangi içeriğin ne zaman hazırlanacağı ve içerik detayları gibi bilgileri içermesi gerekir. Takvimde bulunan bilgilerin net ve detaylı olması demek planlama doğrultusunda çalışacak olan içerik yazarları gibi çalışanların daha verimli çalışmalarına ve istenen sonuçları elde etmelerine yardımcı olur.
Hedef Odaklı Çalışın
İçerik planlaması genellikle bir müşteri ya da sizin sahip olduğunuz bir web sitesi, sosyal medya hesabı ya da marka için hazırlanır. İçerik planlaması yaparken söz konusu olan içeriklerin yükleneceği mecraya odaklanın. Bu mecranın nasıl bir hedef kitleye hitap ettiğine dikkat edin. Hedef kitleniz doğrultusunda planlamanızda doğru içerik başlıklarına ve detaylarına yer verebilirsiniz.
Planlama Doğrultusunda Çalışacak Kişilerle Fikir Alışverişinde Bulunun
İçerik planlamaları genellikle web site editörleri, içerik yazarları ya da sosyal medya yöneticileri gibi kişilerin çalışma planlamalarıdır. Bu kişilerin daha doğru ve verimli bir şekilde çalışabilmeleri için planlama sürecinde onların da fikirlerini göz önünde bulundurabilirsiniz. Fikir alışverişi sayesinde planlamanın çalışanlara uygun bir hale getirilmesi ve içerik hazırlama süreçlerinin daha kolay hale gelmesi mümkün olacaktır.