İçerik taslağı, içerik planı ve outline olarak da bilinir. İçerik üreticileri için oldukça işlevsel bir çalışma olan içerik taslağı sayesinde zamandan tasarruf etmek ve kaliteli içerikler üretmek mümkün hale gelir. Özellikle de metin yazarı, web site sahibi ve içerik ajansı editörleri için içerik taslağı, hayati bir öneme sahiptir. İçerik taslağında içeriğin formatına, yazım diline ve barındırması gerektiği unsurlara dair faydalı bilgiler bulunur.
İçerik Taslağı Nasıl Hazırlanır?
İçerik taslağı hazırlarken birden fazla unsura dikkat etmek gerekir. İçerik taslağı hazırlama önerileri şu şekilde sıralanabilir:
Açık, Net ve Bilgilendirici Cümleler Kurun
İçerik taslağı genellikle içerik editörleri ya da marka temsilcileri gibi kişiler tarafından içerik yazarlarını bilgilendirme amacıyla hazırlanır. Bu yüzden içerik taslağında yer alan cümlelerin açık, net ve bilgilendirici olması çok önemlidir. Örnek olarak başlıkların altına yazacağınız açıklamalarda o başlığın altında nasıl cümleler görmek istediğinizi açık ve net bir şekilde belirtebilirsiniz.
İçerik Taslağını Okuyacak Kişiyi Göz Önünde Bulundurun
İçerik taslakları genellikle içerik yazarlarını bilgilendirme amacıyla hazırlanan belgelerdir. Bu yüzden içerik taslağını hazırlarken bu taslağı okuyacak ve taslak doğrultusunda çalışacak olan kişiyi göz önünde bulundurun. Özellikle de yeni çalışmaya başladığınız ya da içerik yazımı alanında çok fazla tecrübeli olmayan yazarlar için içerik taslağı hazırlarken daha fazla özenli davranmanız gerekir.
Anahtar Kelimeler ve Dağılımları Hakkında Net Bilgiler Verin
İçerik taslaklarının en önemli amaçlarından bir tanesi içerikleri
SEO uyumlu hale getirmektir. İçerikleri SEO uyumlu hale getirmenin en temel kurallarından biri de yeterli ve doğru anahtar kelime kullanımıdır. İçerik taslağının belirli bir kısmında anahtar kelimelere yer vermeniz gerekiyor. Bu anahtar kelimeleri dilerseniz bir başlık altında ele alabilir ya da geçmeleri gereken paragrafların bulunacağı H1 ya da H2 gibi başlıklar altında yazabilirsiniz.
Çok Fazla Detaycı Olmayın
İçerik taslaklarının çok fazla detaylı bir şekilde hazırlanması çeşitli yanlış anlaşılmalara sebep olabilir. Bu yüzden özellikle de gereksiz bilgi kapsamına girecek kadar detayı bilgileri içerik taslağınızda geçirmemeye çalışın.