Kategori İçeriği Nasıl Yazılır?
Kategori içeriği yazarken bazı önerileri dikkate almak gerekir. Bu öneriler sayesinde kategori içeriği
SEO uyumlu ve söz konusu olan kategoriyi doğru bir şekilde yansıtacak şekilde hazırlanabilir. Kategori içeriği yazarken dikkat edilmesi gerekenler başlıca şunlardır:
Kategori Hakkında Bilgi Sahibi Olun
Herhangi bir içerik yazarken o içeriğin aktaracağı konular hakkında kapsamlı bilgi sahibi olmak gerekiyor. Bu yüzden kategori içeriği yazarken söz konusu olan içeriğin ele aldığı kategori hakkında bilgi sahibi olmak gerekir. Örnek olarak x markasının saat ürünleri için bir içerik hazırlayacaksanız bu saatler hakkında bilgi sahibi olmanız gerekiyor. Unutmayın ki konusu hakkında kapsamlı bilgi edinmeden hazırlayacağınız bir içerik yetersiz ya da yanlış şekilde yönlendiren bir içerik haline gelebilir. Bu durum da freelance bir yazarsanız müşteri kaybetmenize ya da kategori içeriklerinizi yüklediğiniz e-ticaret sitenizin kullanıcılara ulaşamamasına sebep olabilir.
Brief Varsa Briefi Dikkatli Bir Şekilde İnceleyin
Brief, içeriklerin nasıl yazılacağı ile ilgili net kurallar ve öneriler barındıran belgelerdir. Özellikle de freelancer ya da bir ajans çalışanı olarak markalar için kategori içerikleri hazırlıyorsanız brieflere dikkat etmeniz gerekiyor. Brief, söz konusu olan markanın kategori içeriklerinde nasıl bir sonuç elde etmek istediğini anlamanıza yardımcı olur. Bu yüzden kategori içerikleri hazırlarken ortada bir brief varsa bu briefi dikkatli bir şekilde incelemeniz gerekiyor.
Yazıyı Okuyacak ve Kategoriyle İlgilenecek Olan Hedef Kitleye Hitap Edin
Her ürünün belirli bir hedef kitlesi bulunur. Bu yüzden hem kategori içeriklerinin hem bu kategoride yer alan ürünlerin hedef kitleleri vardır. Bu hedef kitleleri anlamak ve onlara hitap edermişçesine içerikler hazırlamak oldukça önemlidir. Örnek olarak anne & bebek ürün kategorisi için içerik hazırlarken yeni anne olmuş kullanıcıların isteklerini ve ihtiyaçlarını göz önünde bulundurmak gerekiyor. Bu sayede hedef kitlenizin hoşuna gidecek ve söz konusu olan markanın tıklanmalarını ya da satışlarını arttıracak bir içerik hazırlayabilirsiniz.
Anahtar Kelime Kullanımına Özen Gösterin
Anahtar kelime kullanımı neredeyse her türlü içerik için önemlidir. Ancak kategori içerikleri söz konusu olduğu zaman anahtar kelime kullanımı diğer içeriklerde anahtar kelime kullanmaktan çok daha fazla önemlidir. Anahtar kelime kullanımı ile kategori sayfalarının trafiği artar ve hatta e-ticaret markalarının çok iyi satışlara erişebilmesi mümkün hale gelir.
Etkileyici Başlıklar Kullanın
Etkileyici başlıklar, kategori içerikleri de dahil olmak üzere neredeyse her türlü içerik için önemlidir. Hem ana başlık hem ara başlıklar bir içeriğin açıklayıcı olmasını ve okuyucuların etkilenmesini sağlar. Buna ek olarak kategori içeriklerinde başlıklar, söz konusu olan içerikte ürünlerin daha kapsamlı ve düzenli bir şekilde ele alınmasını sağlar. Örnek olarak kalem kategorisi için içerik hazırlıyorsanız H2 alt başlık olarak “X Kalem Çeşitleri” şeklinde bir başlık atabilir ve H3 alt başlık altlarında da kalem çeşitlerini ele alabilirsiniz.
Linkleme Yapın
Kategori içeriği hazırlarken en çok dikkat edilmesi gereken şeylerden bir tanesi linkleme yapmaktır. Linklemeler sayesinde kategoride yer alan ürünlere yönlendirme yapabilirsiniz. Buna ek olarak kategori içeriklerinde linkleme; yan, alt ya da üst kategorilere yönlendirme yapma amacıyla da kullanılabilir.
CTA Yazısı Ekleyin
CTA kelime anlamıyla Call to Action yani harekete geçme çağrısı demektir. CTA yazıları içeriklerde okuyucuyu harekete geçirme amacıyla kullanılır. Özellikle de kategori içeriklerinde sıklıkla karşımıza çıkan CTA yazıları e-ticaret markalarının satışlarını arttırmak için çok önemlidir. CTA yazısı, içeriğin son kısımlarında birkaç cümle şeklinde bulunmalıdır.