Birçok farklı açıdan içeriklerin SEO etkisi tartışılırken Keyword Cannibalization nedir sorusu da buna dahildir. Çünkü hakkında çok fazla bilgi olmadığı gibi yapılan yorumlarla işler çığırından çıkabiliyor. Öncelikli olarak anlamsal olarak baktığımızda anahtar kelime yamyamlığı olarak ifade edebiliriz. Yani, farklı içeriklerde var olan benzer anahtar kelimelerin site bazlı kullanım sıklığıdır.
SEO açısından Keyword Cannibalization Yorumları
Eğer bir sitede benzer içerikler varsa yine de konu başlığı özelinde bir ayrım yapılması gerekir. Çünkü benzer anlamlara gelen anahtar kelimelerin devamlı kullanımıyla ortaya çokluk çıkar. Sonrasında gelen arama sorguları neticesinde aynı kelimeler belirginleşir. Bu durum ise SEO açısından olumsuz olurken üst sıralama ihtimalini de oldukça düşürür.
Öncelik Verme Tanımsızlığı
SEO açısından profesyonel bir yaklaşım sunmak gerekirse ortaya çıkan problemin ana kaynağı “öncelik verme tanımsızlığı” olarak geçer. Arama motoru taramalarında site sayfaları dizine eklenirken konulara göre ayrım olur. Hem site içi hem de site dışı bağlantılı linklerin SERP süreçleri de yine olur. Kelime taramasında ise aynı kelimelerin devamlı anahtar kullanımda olması hangi sayfanın daha öncelikli olması gerektiğini ortadan kaldırır. Sayfaların birbirinden ayrılması için mutlaka konu özelinde yeni anahtar kelimelerin kullanımı faydalıdır.
Var olan Keyword Cannibalization durumlarında sayfa otoriterliği sorunlar yaşarken bağlantıların problemli hale gelmesi de söz konusudur. Buna paralel olarak tüm backlink kazanımları da eksiye düşer.
Keyword Cannibalization Tespitleri
Son derece fazla içeriğe sahip web sitelerin hangi anahtar kelime kullandıklarını ücretsiz bir şekilde tespit edebilirsiniz. Bunun için Google arama motoru üzerinden “site:siteadı.com anahtar kelime” sorgulaması ile sonuçları görebilirsiniz. Ayrıca yine Analytics üzerinden de ani düşüş içeren sayfalarınıza göz atabilir, detaylı sıralama takibi yapabilirsiniz.
Çözüm Yolları Neler?
Son derece zor olan manuel süreçlerin yerine Ahrefs üzerinden otomatik bir şekilde bu işlemi yaparak SEO etkisini görebilirsiniz. Yapılacakların başında konu başlıklarına göre ayrım gelir. Ardından benzer içeriklerinizi eğer mümkünse tek sayfada toplayabilirsiniz. Aynı konu başlıklarında çok fazla içeriğin bulunması benzer kelimelerin öne çıkmasına neden olur. Böyle bir durumda ise içeriklerde aksiyon planları ters teper. Ayrıca yine daha uzun kelimelerden yararlanarak da bu sorunu giderebilirsiniz.
SEO açısından Keyword Cannibalization Yorumları
Eğer bir sitede benzer içerikler varsa yine de konu başlığı özelinde bir ayrım yapılması gerekir. Çünkü benzer anlamlara gelen anahtar kelimelerin devamlı kullanımıyla ortaya çokluk çıkar. Sonrasında gelen arama sorguları neticesinde aynı kelimeler belirginleşir. Bu durum ise SEO açısından olumsuz olurken üst sıralama ihtimalini de oldukça düşürür.
Öncelik Verme Tanımsızlığı
SEO açısından profesyonel bir yaklaşım sunmak gerekirse ortaya çıkan problemin ana kaynağı “öncelik verme tanımsızlığı” olarak geçer. Arama motoru taramalarında site sayfaları dizine eklenirken konulara göre ayrım olur. Hem site içi hem de site dışı bağlantılı linklerin SERP süreçleri de yine olur. Kelime taramasında ise aynı kelimelerin devamlı anahtar kullanımda olması hangi sayfanın daha öncelikli olması gerektiğini ortadan kaldırır. Sayfaların birbirinden ayrılması için mutlaka konu özelinde yeni anahtar kelimelerin kullanımı faydalıdır.
Var olan Keyword Cannibalization durumlarında sayfa otoriterliği sorunlar yaşarken bağlantıların problemli hale gelmesi de söz konusudur. Buna paralel olarak tüm backlink kazanımları da eksiye düşer.
Keyword Cannibalization Tespitleri
Son derece fazla içeriğe sahip web sitelerin hangi anahtar kelime kullandıklarını ücretsiz bir şekilde tespit edebilirsiniz. Bunun için Google arama motoru üzerinden “site:siteadı.com anahtar kelime” sorgulaması ile sonuçları görebilirsiniz. Ayrıca yine Analytics üzerinden de ani düşüş içeren sayfalarınıza göz atabilir, detaylı sıralama takibi yapabilirsiniz.
Çözüm Yolları Neler?
Son derece zor olan manuel süreçlerin yerine Ahrefs üzerinden otomatik bir şekilde bu işlemi yaparak SEO etkisini görebilirsiniz. Yapılacakların başında konu başlıklarına göre ayrım gelir. Ardından benzer içeriklerinizi eğer mümkünse tek sayfada toplayabilirsiniz. Aynı konu başlıklarında çok fazla içeriğin bulunması benzer kelimelerin öne çıkmasına neden olur. Böyle bir durumda ise içeriklerde aksiyon planları ters teper. Ayrıca yine daha uzun kelimelerden yararlanarak da bu sorunu giderebilirsiniz.