Kişisel blog ya da kurumsal web site olup olmadığına bakmadan evergreen içerik tercih etmeniz gerektiğini hemen söyleyebilirim. Şüphesiz ki bir sitenin var olması, SEO işlemlerinin yapılması, görünür olması için içerikler olmazsa olmazdır. İlk baş köşeye her zaman içerikler otururken başlık, etiket, anahtar kelime analizleri süreçleri sonradan gelir.

Bir içeriği yazıp yayınladığınız zaman hemen paylaşmak istiyor musunuz? Peki, ama neden? Çünkü içeriğin bir güncellik süresi vardır. Birkaç gün ya da hatta birkaç dakika sonra o içeriğin artık güncel olmadığını biliyorsunuz. Böyle bir durumda hemen herkese duyurma telaşa düşüyorsunuz. Ayrıca her gün içerikler girerek sitenizi daha güncel hale getirmeye de çalışıyorsunuz. İşte, tam burada evergreen içerik yapısından bahsetmem gerekiyor.

Sizlere kısaca ifade etmem gerekirse evergreen içerikler güncellik sorunu yaşamayan yazıları kast eder. Var olan konu ve bilgilerin hiçbir şekilde güncel olup olmama durumundan bağımsız hale gelmesidir. Hemen örnek isteyecek olursanız bu içeriği verebilirim. Bir ay ya da birkaç ay geçse dahi bu içeriğimiz evergreen olmaya devam edecek. Çünkü var olan bilgiler değişmez, değiştirilmesi teklif dahi edilemez yapıya sahiptir.

Hangi İçerikler Evergreen Olur?

Özellikle bir blog sitesine sahip olmak istiyorsanız mutlaka evergreen içerik kullanımına özen göstermelisiniz. Böylelikle uğraşıp emek verdiğiniz konu başlıklarında herhangi bir değer kaybı olmaz. İçerikleriniz aylar, yıllar sonra dahi yüksek bir etki gücüne sahip olur. Bu maksatla nedir, ne anlama gelir, nasıl yapılır, neden yapılır gibi soruları karşılayan konu içerikleri idealdir. Bu içerikler genel bir anlatıma ve gerçekliğe sahip olduğu için asla moda ve popüler konulardan etkilenmez. Okuyucuya her zaman faydalı olabilecek içeriklerle sizlerde web sitenizi daha işlevsel hale getirebilirsiniz.

Google algoritma

Evergreen İçerik Olmayanlar Listesi

Trend olarak kabul ettiğimiz popüler içerikler çok kısa süreli geçerliliğe sahiptir. Bununla birlikte günceli yakalamak her ne kadar hoş gibi gelse de birkaç gün sonra içeriğinizin okunmaya değer olmayacağı açıktır. Eğer bunu istemiyorsanız mutlaka içerik planlamaları yaparken evergreen kavramını derinlemesine analiz etmelisiniz. Haber içerikleri ve özel günlere dair yazacağınız tüm makaleler aslında tarihsel bir bağlam oluşturur. Bir süre sonra 2025 yılı eksenli bir içeriğin değersiz olacağını unutmamanız gerekir.

Evergreen İçerik Nasıl Hazırlanır?

Doğrudan konu odaklı bir çalışma olmakla beraber bütün kullanıcılar hedeflenerek kaleme alınır. Çok aşırı teknik terim kullanımı büyük bir risk olurken tarih ve zamanlama verebilecek kelimelerden mutlaka uzak durmalısınız. Her yaş ve her eğitim düzeyine hitap edecek tarzda sadelikle hazırlanması da okuyucu kitlesini oldukça genişletir. Az ve öz içeriklerle web sitemi geliştirmek istiyorum diyenlere en iyi SEO içerik yoludur dememiz yanlış olmayacaktır.