RPG türü ilk olarak 1970’li yıllarda ortaya çıkmıştır. Başlangıçta 2D ve pikselli görüntüler ile çeşitli seçimler ile ilerleyen oyunlarla tanınan RPG türü zaman içerisinde gelişmiştir. RPG türünün en güzel örneklerinden biri olan Vampire: The Masquerade – Bloodlines, efsanevi bir oyun olmasına rağmen geliştirici firmasının sonunu getiren oyun olmuştur. Gelin bu efsanevi oyuna ve bu oyunun firma batırma hikayesine birlikte göz atalım.
Vampire: The Masquerade – Bloodlines Neden RPG Türünün Şahı?
Vampire: The Masquerade – Bloodlines oyununun RPG türünün zirvelerinden birisi olmasının birçok sebebi bulunmaktadır. Oyun 16 Kasım 2004 tarihinde piyasaya sürülmüştür. 2004 yılını göz önüne aldığımız zaman oyunun grafiklerini, 3D olmasının ve karakter seçimleri gibi oyuna sunduklarının resmen döneminin ötesinde olduğunu söylemek mümkündür. Buna ek olarak Vampire: The Masquerade – Bloodlines, RPG türündeki birçok oyunun yapmadığı bir şeyi yaparak oyuncunun seçimlerinin de oyun ilerleyişine yön verdiğini hissettirmiştir. Özellikle de oyundaki bazı karakterleri seçtiğinizde oyunun senaryosunun ve göreceğiniz sahnelerin tamamen değişmesi oyunun büyük bir özenle hazırlandığının ve RPG türünün zirvelerinden bir tanesi olduğunun kanıtı gibidir.
Vampire: The Masquerade – Bloodlines Efsanevi Bir Oyun Olmasına Rağmen Neden Geliştirici Firmasının Sonunu Getirdi?
Vampire: The Masquerade – Bloodlines oyununun geliştirici firmasının sonunu getirmesinin ve piyasaya sürüldüğü zaman hak ettiği ilgili görememesinin birden fazla sebebi bulunmaktadır. İlk sebep, oyunun yapımcı firması olan Troika Games firmasının oyunu buglar giderilmeden piyasaya sürmesidir. Vampire: The Masquerade – Bloodlines günümüzde bile bazı oyuncular tarafından ilgi görse de hataları giderilmediği için oyunun hayranları tarafından yayınlanan yamalar kullanılmadan oynanamayacak bir durumdadır. Oyunun orijinal versiyonunu oynadıysanız dövüş sisteminin çok sorunlu olduğunu, bazı buglar yüzünden hikâyede ilerlemenin oldukça zor olduğunu görebilirsiniz.
Vampire: The Masquerade – Bloodlines oyununun geliştirici firmasının sonunu getirmesinin bir diğer sebebi de Troika Games ve Valve arasında yapılan anlaşmadır. Vampire: The Masquerade – Bloodlines, source oyun motoru kullanılarak geliştirildi ancak yapılan anlaşmaya göre bu oyun motoru kullanılarak yapılan Vampire: The Masquerade – Bloodlines, aynı oyun motoru ile geliştirilen Half Life 2 oyunundan önce piyasaya sürülemezdi. Yapılan anlaşma doğrultusunda Vampire: The Masquerade – Bloodlines Half Life 2 oyunundan önce piyasaya sürülemedi.
Hem geliştirici hem yayıncı firma anlaşmayı bozmadan büyük bir meydan okumaya girerek Vampire: The Masquerade – Bloodlines oyununu Half Life 2 ile aynı gün piyasa sürdü. Vampire: The Masquerade – Bloodlines her ne kadar efsanevi bir oyun olsa da Half Life gibi isim yapmış ve tutkulu bir hayran kitlesi bulunan bir serinin çok beklenen 2. oyunu ile yarışamadı. O dönemlerde Steam gibi platformlar üzerinden değil mağazalara giderek oyun VCD ve DVD’leri satın alındığı için elbette ki oyuncuların büyük bir çoğunluğu Half Life 2’yi satın aldılar ve Vampire: The Masquerade – Bloodlines beklenen satışı yapamadı. Vampire: The Masquerade – Bloodlines maalesef ki Troika Games şirketinin çok büyük bir maddi sıkıntıya girmesine ve batmasına sebep oldu.
Vampire: The Masquerade – Bloodlines geliştirici firmasının sonunu getirmesine rağmen günümüzde bile hala sevilen ve efsane olarak anılan bir oyundur. Buna ek olarak Vampire: The Masquerade – Bloodlines hayran kitlesinin oyundaki hatalara ve bozukluklara rağmen oyuna olan bağlılıkları The Chinese Room ve Hardsuit Labs gibi firmaları etkiledi ve Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 isimli yeni bir oyun geliştirilmeye başlandı. Sürekli olarak yayınlanma tarihi ertelenen Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2’nin 2025 yılının ilk yarısında çıkması bekleniyor.