İdeal web sitelerin oluşturulmasında SEO uyumlu sayfa başlık etiketleri büyük rol oynarken hedefimiz her zaman maksimum avantaj olmalıdır. Buna ulaşabilme adına kaliteli optimizasyonları yaparken nelere dikkat etmemiz gerektiğini de bilmeliyiz. Çokça sorulan sayfa başlık etiketleri kurallarına dair detayları Webmaster Forum okuyucuları için bir araya getirdik.

Bir web sitenin SEO açısından değerli olması için birtakım hususları çokça kullanımı gerekmez. Her daim her işlemde ölçülü davranışlar aranırken bu durum sayfa başlık etiketleri için aynıdır. O yüzden daha çok başlığa sahip olmalı, devamlı alt başlıklar eklemeliyiz gibi düşünceler yanlıştır. İstemeden de olsa faydadan çok zararı olacak işlemlere yapmadan önce birtakım hususları bilmeliyiz.

H1 Başlık Etiketi Kuralları

İlk olarak sayfa başlık etiketleri özelinde H1 değerlendirmesi yapmamız doğru olacaktır. Standart anlamda değerli olan kullanımı sayfa başına bir tane H1 etiketidir. Buna karşın aşırı kullanım durumları SEO açısından çok büyük bir zarar getirmez. Ancak yine de H1 etiketleri çok kullanılmışsa onları H2 ya da H3 olarak kullanmak daha mantıklıdır.

H1 etiketi kullanımlarında öne çıkan kurallardan bir tanesi de en üstte bulunmasıdır. Ayrıca sayfa başlığıyla aynı değerde olup aslında aynısı değildir.

H1 Başlık Kullanımı

HTML analiz yapısı özelinde arama motorları düzenlemeleri bulunurken sayfanın ilk öğesi olarak H1 kabul edilir. Ana öğe olurken web sitenizin başlıkları sıralamasında sayfa analizi verir. En üst düzey başlık etiketi olan H1 aynı zamanda kitap ve bölüm başlıklarını ifade etme amacıyla da kullanımı yaygındır.

Sayfa başlığının görünümü arama sonuçlarında ve tarayıcı sekmesinde olmakla beraber kullanıcıların gördüğü ise doğrudan H1 etiketidir.

Etiket program

H2 ve Alt Başlık Sayıları

Sayfa özelinde H2 etiket kullanımlarına dair doğrudan net bir sayı vermek doğru değildir. Burada yazı içeriği ve uzunluğuna dair bir mantık silsilesi kendisini gösterir. Örneklendirme ile çok daha isabetli olursa SEO çerçevesinde bir yazı kaleme aldığınızda çeşitli SEO etkilerini H2 başlıklarıyla detaylandırmanız önemlidir. Bunu yaparken birkaç tane başlık kullanımı şaşırtıcı olmadığı gibi yazının daha kolay okunmasına katkıda bulunur. Eğer çok uzun bir yazınız varsa 5-6 tane H2 başlığı kullanılmasında sakınca yoktur.

İçerik özelinde sayfa başlığının etiketleri H3 şeklinde devam eder, yine detay gösterme amaçlı gerçekleşir. Eğer bir konunun detaylarında dal faktörü varsa mutlaka çeşitliliği gösterme adına H3 başlıkları yer alır. Aynı zamanda içeriğin taramasını da kolay hale getirirken hangi başlık hangisinin alt kısmında yer alır sorusuna da yanıt verir.


Doğru başlıkların kullanımıyla web site içeriğini en kaliteli şekle getirirsiniz. Özellikle konu bağlamında yapılacakların yanında şekilsel açıdan da bu kazanımları bilmek büyük bir artıdır. Günümüzde bir web site içeriğinin sadece anlamlı hale sahip olması yeterli değildir. Sistemiyle de uyumluluk yakalamasıyla görünür hale gelmesi arasında paralel bağlantı vardır. Kitlelerin dikkatini çekecek düzeyde olmasıyla web sitenize katkısını gözle görebilirsiniz. Sonrasında aynı format eksenli içeriklerle sitenizi Adsense kazançlarına yaklaştırır, daimi devam eden bir içerik havuzu yaratabilirsiniz.