Sosyal Medya Fenomenlerinin Kullandığı 5 Strateji Nelerdir?
Dijital platformların ve sosyal medya uygulamalarının hızlı bir şekilde artması ve popülerleşmesi ile birlikte, “influencer” veya “fenomen” kavramları da popüleritesini artırmıştır. Bu ünlü kişiler, çok fazla takipçilere sahip olduklarından ötürü markalar, şirketler için çok büyük bir reklam pazarını oluşturmaktadır. Fakat, çoğu durumda fenomenlerin ünlerinin sebebi sadece şans değildir, bir takım stratejik hamleler de barındırmaktadır. İşte influencerların kullandıkları en önemli 5 strateji:
1. Niş Bir Konu Seçip Bu Kategoriye Odaklanmak
Sosyal medyada başarılı kişilerin en önemli özellikleri, kendilerini belirli bir alana odaklayarak sağlam bir takipçi kitlesine ulaşmalarıdır. Bu seçilen niş, kişinin sevdiği, ilgi duyduğu bir alana yönelik olabilir. Bu alana ilgi duyan diğer insanları çekmek bu işin ilk adımıdır. Moda, güzellik, kişisel gelişim, yemek tarifleri ve seyahat gibi alanlar insanların en çok takip ettikleri konular arasındadır. Fenomenler, bu tarz konularda özgün içerikler üreterek hedef kitlelere sunmaktadır. İlgi duyduğunuz alanda uzmanlaşmak, sizin çok daha kaliteli içerikler üretmenizi sağlayarak takipçilerinizin sizi daha çok benimsemesini sağlar.
2. Takipçilerinizi Önemsemek ve İletişimde Kalmak
Influencerların takipçileri ile sürekli olarak etkileşimde kalması, onların fikirlerini önemsemesi çok önemlidir. Bir topluluk oluşturmak, onların yorumlarına ve beğenilerine başvurmak, takipçilerin size daha çok bağlanmasını sağlar. Takipçileriniz ile yarışmalar, anketler yapmak, çekilişler düzenleyerek onlara hediyeler vermek size olan katılımı oldukça teşvik eder. Bu sayede etkileşiminiz artarak sosyal medya hesaplarında popülerliğiniz de yükselir.
3. Yaratıcı ve Yenilikçi İçerikler Üretmek
Fenomenlerin ürettiği içeriklerde kullandıkları yöntemler, içerik açısından onları başarıya götüren ana unsurlardandır. Düz ve basit video ve fotoğraf paylaşmak, uzun vadeli başarılar için yeterli olmamaktadır. Takipçilerinizi etkileyebilecek güzel, yaratıcı içerikler oluşturmanız gerekmektedir. Bu tarz içerikler genelde yenilikçi, sürükleyici ve sıradışı bir tarz sağlar. Çoğu influencer, dikkat çekmek amacıyla videolarında özel kesme yöntemleri, özel efektler ve farklı tarzda anlatım teknikleri kullanmaktadırlar. Görsel anlamda özgün, alışılmadık ve etkileyici tarzda içerikler üretmek sizin çok daha farklı kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. Öğretici ve eğlenceli videolar çekmek, izleyici kitlelerinizi en hızlı şekilde artırmanın yollarından birisidir.
4. Sponsorluklar ve İşbirliklerinin Önemi
Fenomenlerin başarılarının arkasındaki bir diğer etken ise, büyük markalarla yaptıkları anlaşmalardadır. Birçok ünlü kişi, markalar ile anlaşmalar sağlayarak sponsorlu bir şekilde içerik üretirler. Bu içerikler çoğu zaman hem markaya hem de influencer’a yarar sağlar. Fenomenlerin, markaların hizmetlerini veya ürünlerini eğlenceli, samimi ve doğal bir şekilde anlatarak markaların tanınırlığını artırırlar. Bu sayede hem marka sahibi hem de fenomen bu işten fayda sağlar. Fakat, bu işin başarılı olabilmesi için büyük bir ciddiyetle yapılmalıdır. Eğer samimi olmadan, doğallığı bozacak hareketler ve konuşmalar ile içeriklerinizi üretirseniz, hem kitlenize saygısızlık yaparak onların sizden kaçmasına sebebiyet verir, hem de sponsor olan markanın itibarını zedelersiniz. Bu sebeple işinizin değerini anlamalı, yaptığınız içerikleri kitlenize hitap edecek şekilde dizayn etmelisiniz.
5. Planlı ve Düzenli Bir Şekilde İçerik Oluşturmak
Tüm adımları tamamladınız ve aslında işin en önemli adımına ulaştınız. İçeriklerinizi hangi düzende atacağınız… Düzenli bir şekilde içerik üreten fenomenler, çok daha kısa sürede istedikleri başarılara ulaşmaktadırlar. Yaptığınız içerikleri, kendiniz adına bir düzen belirlemeli, belirli gün ve saatlerde içeriklerinizi paylaşmalısınız. Video paylaşımlarınızın yanı sıra fotoğraf, hikaye, anket ve benzeri şeyler ile de hesabınıza canlılık getirmelisiniz. İçeriklerinizin konusunu önceden planlamak da çok önemlidir. Sahip olduğunuz kitlenizi düzenli olarak hesabınızda aktif tutmalı ve potansiyel takipçileri de eğlendirebilecek içerikleriniz olmalıdır.
Fenomenlerin başarısı, direkt olarak popüler olmalarına veya şansa bağlı değildir. İçeriklerinde kullandıkları yaratıcı stratejiler, doğru alan seçimi ve etkileşim gücünü iyi kullanma becerisi başarıda büyük oranda etkilidir. Doğru bir şekilde içerik üretip takipçileriniz arasında sağlam bir bağ geliştirerek sosyal medya platformlarında ünlü olmak sizin için hayal olmaktan çıkacaktır.