1688638198489

Yapay zekâ, hayatın her alanına dahil olduğu gibi içerik üretimine de dahil olmaya başladı. İçerik üreten yapay zekâ dil modelleri sayesinde içerik yazarları, video editörleri ve sosyal medya uzmanları gibi kişiler iş yüklerinin büyük bir kısmından kurtulabiliyor. Ancak yapay zekâ ile yapılanlar konusunda dikkatli olmak gerekiyor çünkü içeriğin niteliğine ve yükleneceği platform gibi bazı detaylara göre yapay zekâ kullanımı tehlikeli olabiliyor.

Özellikle de içerik yazarlığı söz konusu olduğu zaman yapay zekâ kullanımı pek de tavsiye edilmiyor. Yapay zekâ ile üretilen metinler her ne kadar bilgilendirici ve yeterli uzunlukta gibi görünse de yapay zekâ dil modellerinin internet üzerinden elde edebildikleri yanlış bilgiler, içeriğin kalitesini düşürüyor. Yapay zekânın özellikle de Türkçe içerikler söz konusu olduğu zaman çok fazla yazım yanlışı yapması ve dil kurallarına asla dikkat etmemesi içeriğin okuyucular tarafından beğenilmemesine yol açıyor.
Content writing

Yapay zekâ ile içerik metinleri oluşturmanın en kötü yanı ise arama motorlarında üst sıralara çıkamamak oluyor. Bu durumun temel sebebi Google gibi arama motorlarının yapay zekâ ile üretilen içerikler yerine insan yazımı olan içerikleri daha çok tercih etmesi ve zaman zaman yapay zekâ içeriklerini banlamasıdır.

Video oluşturmak için kullanılan yapay zekâ araçları ise ortaya güzel sonuçlar çıkarabiliyor. Ancak yapay zekâ ile oluşturulan videolar bazı kullanıcıların göz zevkine hitap etmeyebiliyor çünkü bu videolarda yer alan öğeler ve kişilerin gerçek olmadıkları saniyelik bir şekilde de olsa anlaşılabiliyor. Buna ek olarak videoda gerçek kişilerin yapay zekâ ile modellenmiş halleri kullanıldığında hukuki açıdan da bazı sorunlar yaşanabiliyor.
AI Interaction in Customer Service

Yapay zekâ ile içerik üretimi söz konusu olduğu zaman birçok webmasterın, sosyal medya ajansının ve reklam ajansının tercihi ise yapay zekâdan esinlenmek ama içeriğin tamamını yapay zekâya hazırlatmamak oluyor. Bu şekilde yapay zekâ hem esin ve zaman zaman bilgi kaynağı olarak kullanılıyor hem üretilen içerik insan yapımı olduğu için arama motorlarında üst sıralara çıkabiliyor ve kullanıcılar tarafından beğenilebiliyor.