E-ticaret söz konusu olduğu zaman marka sahiplerinin sıklıkla yaptıkları bazı hatalar bulunur. Bu hatalar sonucunda satışların düşmesi gibi olumsuz durumlar söz konusu olabilir. Gelin, e-ticarette kaçınılması gereken hatalara birlikte göz atalım.
E-ticarette Sık Yapılan 3 Hata
Karmaşık ve Problemli Bir Platform Üzerinden Satış Yapmak
E-ticaret söz konusu olduğu zaman özellikle de bu alanda yeni çalışmaya başlayan bireyler kârlarını yükseltmek gibi amaçlarla kendi kurdukları platformlar üzerinden satış yapmak isteyebilirler. Ancak karmaşık ve problemli bir platform üzerinden satış yapmak demek müşterilerin yaşayacakları problemlerden dolayı sizin markanızdan alışveriş yapmaktan vazgeçmeleri anlamına gelebilir. Örnek olarak e-ticaret için web site kurmuşsanız ve bu sitede alışveriş yapmak oldukça zorsa müşteri kazanmanız imkansız hale gelebilir. Bu yüzden mumkün olduğunca basit ve problemsiz bir platform oluşturmanız ya da halihazırda problemsiz pazar yerleri üzerinden satış yapmanız gerekir.
Hedef Kitleyi Tanımamak
E-ticarette başarılı olmanın temel kurallarından bir tanesi hedef kitleyi tanımaktır. Özellikle de spesifik olarak ürettiğiniz ya da sattığınız ürünler varsa bu ürünlerin hedef kitlesini tanımanız gerekiyor. Örnek olarak anne bebek ürünleri üreten bir e-ticaret markası sahibiyseniz muhtemel müşterilerinizin yaşı, ihtiyaçları ve beğenileri gibi faktörleri göz önünde bulundurarak hedef kitlenizi tanımanız gerekir. Hedef kitlenizi tanımak demek onlara daha kolay ulaşmak ve satışları artırmak gibi avantajlar elde etmek anlamına gelir.
İletişim Kolaylığı ve Destek Sunmak
E-ticarete yeni başlayanların göz ardı ettikleri durumlardan bir tanesi, iletişim ve destek konusudur. Neredeyse hiçbir e-ticaret müşterisi iletişim bilgileri bulunmayan, müşteri desteği sunmayan ve iletişim konusunda zorluk çıkaran bir markadan alışveriş yapmak istemez. İletişim ve destek konusuna özen vererek müşterilerinizin sizin güvenilir bir e-ticaret satıcısı olduğunuzu anlamalarını sağlayabilirsiniz. İletişim kolaylığı ve destek sunmak için markanızın iletişim bilgilerini müşterilerin kolayca göreceği alanlarda sergileyin. Buna ek olarak destek için müşteri temsilcileri ile çalışabilir ya da otomatik programlanabilen yapay zeka müşteri temsilcisi dil modellerinden yardım alabilirsiniz. Bu sayede iletişim konusunda hataya düşmekten kurtulabilirsiniz.