Hemen her video için youtube reklamları bir vazgeçilmez olurken giderek sinirleri bozacak algoritma değişimleri de gelmeye devam ediyor. Milyarca kullanıcının faydalandığı video içerik platformunda bir değişikliği daha kapsam alanına aldı. Her uygulamada olduğu gibi yapay zekaların Youtube içeriklerinde devrede olması sağlandı. Buna göre videoların hangi kısımlarında reklamların olması gerektiğine ultra akıllı algoritmalar karar verecek.
Son yıllarda aşırı bir reklam sunma özelinde şikayetler artarak gelmeye devam ediyor. Buna karşın Youtube ise reklam izlemek istemeyen kullanıcılarına Premium seçeneği sunuyor. Doğrudan premium ödemeleriyle kazançlarını katlamak için politikalar geliştirdiği son derece açık. Ancak burada reklamların sponsorlar özelinde devamı da bir gerçek. Her ne kadar premium avantajınız var olsa da doğrudan video içeriklerinde sponsor tanıtımlarına muhatap oluyorsunuz. Bu çok can sıkıcı konu ise doğrudan kanalların yayın politikası olarak değerlendirmeye alınıyor.
Eğer premium kullanıcısı değilseniz youtube reklamları algoritma değişiminden çok daha fazla etkilenirsiniz. Çünkü yeni gelişmeye göre Gemini çalışmalarıyla reklam serpiştirme teknikleri kullanıma hazır. Bu ise doğrudan peak points kısımlarını etkiliyor. Yani, bir youtube videosunda en çok izlenen kısımlarda daha fazla reklam girdisi olacak demektir. Daha yüksek kitleye ulaşma adına politikalarını bu yönde geliştiren platform, gelirlerini katlamayı istiyor.
Her video için gösterim çubuğunda en çok izlenen bölümler dalgalı şeklinde gösteriliyor. Bu kısımlarda doğrudan ilerleme yapılabildiği gibi tekrar izleme seçenekleri de mevcut. Eğer aynı kısımlarda izlemeler fazlalaşırsa hemen reklam içerikleri dönmeye başlayacak. Son derece gelişmiş reklam kurallarını barındıran Youtube, kanallar dağıtımlarında ise değişiklik yapmadı. 2025 yılı verilerinde ilk çeyrek toplam kazancı 8 Milyar Euro üstüne çıktı. Abonelik gelirlerini eklediğimiz ise bu sayı çok daha üst bir noktaya ulaşıyor.
En gelişmiş algoritmaları kullanmasıyla bilinen Youtube reklamları, kanal kullanıcılarına göre de farklılaşabilir. Çeşitli reklam seçenekleri arasında seçimler yapılmasının ötesinde videolarda hangi kısımlarda reklam olmasına da yine video sahibi karar verebilir. Ancak Gemini destekli yeni algoritmanın doruk noktalar projesi büyük bir artı sağlayacak gibi duruyor. Elbette ki izleyiciler için ise sık ve popüler alan reklam girdileri tat bozmaya devam edecek.
Youtube Video Reklamları
Son yıllarda aşırı bir reklam sunma özelinde şikayetler artarak gelmeye devam ediyor. Buna karşın Youtube ise reklam izlemek istemeyen kullanıcılarına Premium seçeneği sunuyor. Doğrudan premium ödemeleriyle kazançlarını katlamak için politikalar geliştirdiği son derece açık. Ancak burada reklamların sponsorlar özelinde devamı da bir gerçek. Her ne kadar premium avantajınız var olsa da doğrudan video içeriklerinde sponsor tanıtımlarına muhatap oluyorsunuz. Bu çok can sıkıcı konu ise doğrudan kanalların yayın politikası olarak değerlendirmeye alınıyor.
Peak Points Reklamları
Eğer premium kullanıcısı değilseniz youtube reklamları algoritma değişiminden çok daha fazla etkilenirsiniz. Çünkü yeni gelişmeye göre Gemini çalışmalarıyla reklam serpiştirme teknikleri kullanıma hazır. Bu ise doğrudan peak points kısımlarını etkiliyor. Yani, bir youtube videosunda en çok izlenen kısımlarda daha fazla reklam girdisi olacak demektir. Daha yüksek kitleye ulaşma adına politikalarını bu yönde geliştiren platform, gelirlerini katlamayı istiyor.
Her video için gösterim çubuğunda en çok izlenen bölümler dalgalı şeklinde gösteriliyor. Bu kısımlarda doğrudan ilerleme yapılabildiği gibi tekrar izleme seçenekleri de mevcut. Eğer aynı kısımlarda izlemeler fazlalaşırsa hemen reklam içerikleri dönmeye başlayacak. Son derece gelişmiş reklam kurallarını barındıran Youtube, kanallar dağıtımlarında ise değişiklik yapmadı. 2025 yılı verilerinde ilk çeyrek toplam kazancı 8 Milyar Euro üstüne çıktı. Abonelik gelirlerini eklediğimiz ise bu sayı çok daha üst bir noktaya ulaşıyor.
En gelişmiş algoritmaları kullanmasıyla bilinen Youtube reklamları, kanal kullanıcılarına göre de farklılaşabilir. Çeşitli reklam seçenekleri arasında seçimler yapılmasının ötesinde videolarda hangi kısımlarda reklam olmasına da yine video sahibi karar verebilir. Ancak Gemini destekli yeni algoritmanın doruk noktalar projesi büyük bir artı sağlayacak gibi duruyor. Elbette ki izleyiciler için ise sık ve popüler alan reklam girdileri tat bozmaya devam edecek.