Çevrimiçi Topluluk nedir?
Çevrimiçi topluluk, çevrimiçi bir platformda birbirleriyle etkileşime giren bir grup insandır. Bu topluluklar, 1 milyarı aşkın Instagram topluluğundan, şehirlerindeki esnaf kafeleri özel bir Facebook grubu aracılığıyla değerlendiren 10 kişilik kahve severler topluluğuna kadar değişebilir .Bir çevrimiçi topluluğun nasıl ölçeklenebileceği konusunda çok geniş bir yelpaze vardır ve markanız için en yararlı olan çevrimiçi topluluk türünün ne olduğunu anlamak, kendi topluluğunuzu oluşturmanın ilk adımıdır.
Çevrimiçi Topluluk Türleri
Oluşturmayı seçtiğiniz çevrimiçi topluluk türü, yukarıdaki sorunun yanıtı olacak, müşteriniz hangi topluluğu istiyor? Esnaf kahve topluluğunuz, kahve tadımı deneyimlerini 1 milyardan fazla insanla paylaşmak istemiyor. Ne hakkında konuştuğunu bilen ve benzer bir palete sahip samimi bir kahve severler grubu istiyorlar.Öte yandan, yaşam tarzlarını paylaşarak tam zamanlı bir yaşam süren blogcular, 1 milyardan fazla kullanıcıdan oluşan devasa Instagram topluluğu içinde markalarının topluluğunu mümkün olduğunca büyütmeye çalışmaktan çok mutlular.