En iyi SEO Araçlarının Listesi!
SEO; Google gibi arama motorlarında üst sıralarda yer almak için uğramamız gereken dolambaçlı yollarla dolu bir şehir! Bu gizemli şehrin sonu gelmeyen yollarında işinizi kolaylaştıracak en iyi ücretsiz SEO araçları hakkında uzun bir liste hazırladık.
Listemizdeki araçlar organik trafik oluşturmak için para harcamak zorunda kalmadan SEO stratejilerinize yön verecek kadar başarılı. Hadi başlayalım:
Google Analytics
Web sitenizin nasıl performans gösterdiğini ve iyileştirmeniz gereken noktaları öğrenmeniz için Google Analytics 10.000’den fazla metriği ölçer.
Dijital pazarlamacılara stratejilerini değiştirebilecek kadar ayrıntılı bilgiler veren Google Analytics, vazgeçilmez bir SEO aracıdır. Ziyaretçi sayısı, trafik kaynakları ve konum demografisi gibi kullanışlı veriler sunmasına ek olarak ziyaretçilerin web sitenizle nasıl etkileşim kurduğunu daha iyi anlamanızı da sağlar.
Google Keyword Planner
SEO ÇALIŞMALARINIZIN TRAFİĞE DÖNÜŞMESİ İÇİN HANGİ ANAHTAR KELİMELERİ HEDEFLEYECEĞİNİZİ BİLMELİSİNİZ.
Google Anahtar Kelime Planlayıcı’yı kullanmak için bir Google Ads hesabınızın olması gerekir. Ads’te Araçlar sekmesinde Anahtar Kelime Planlayıcı’yı görebilirsiniz.
Google Ads’in ana odağı aslında organik anahtar kelime araştırması değildir. Eski adıyla Google AdWords, reklam oluşturma üzerine tasarlanmıştır ancak başka hiçbir araç, Adwords tarafından yapılan anahtar kelime araştırmasıyla yarışamaz.
Kapsamlı anahtar kelime bilgileri sağlayan ve kullanımı kolay olan Google Anahtar Kelime Planlayıcı, hedef SEO anahtar kelimeleri için arama hacmine erişmenizi sağlar ve anahtar kelime önerileri sunar. Google Keyword Planner; insanların arama yaparken dili nasıl kullandıklarını anlamak için yararlanabileceğiniz en iyi araçtır.
Google Trends
Anahtar kelime araştırması, SEO’nun temel taşıdır ve Google Trends gibi araçlar, doğru terimlerin seçilmesini sağlar.
SEO çalışmaları açısından sektörel eğilimlerin farkında olmak son derece önemlidir. Google Trends; farklı arama sorgularının (kelimelerinin) ve konularının arama hacimlerindeki değişiklikleri gösterir. Böylece, sitenizin içeriğini güncel tutabilirsiniz. Google Trends aramalarıyla örtüşen konular belirleyerek kullanıcıların sorunlarına çözüm olacak içerikler sunabilirsiniz.
Google Trends, YouTube’daki arama trendlerini görmenizi de sağlar. Arama türünü seçerek YouTube aramalarındaki farklı anahtar kelimeleri keşfedebilirsiniz.
Google Search Console
Google Arama Konsolu ile sıralama aldığınız anahtar kelimeleri, sitenize yönlendiren geri bağlantıları ve web sitenize en fazla organik trafiği hangi içeriğin sağladığını takip edebilirsiniz.
Ünlü SEO uzmanları tarafından “hazine” olarak nitelenen Google Search Console, web sitenizi oluştururken kullanmaya başlamanız gereken ücretsiz bir Google hizmeti.
Google Arama Konsolu, eski adıyla Google Web Master Tools, web sitenizin arama sonuçlarındaki durumunu izlemenize, sitenizin mobil uyumlu olup olmadığını analiz etmenize ve sorunlarını gidermenize yardımcı olur. Belirli anahtar kelimelerin zaman içinde nasıl performans gösterdiğinin derinlemesine anlaşılmasına olanak tanır.
Kullanıcıların sitenizi bulmak için Google’a girdiği ifadeleri görüntülemenizi de sağlar. Teknik hataları bulup düzeltmek, site haritaları göndermek, yapılandırılmış veri sorunlarını görmek için kullanılır.
Moz
MozBar, herhangi bir web sitesinin yüklenme hızı, DA ve PA skorları, link sayısı, IP adresi , ükesi gibi verileri adres çubuğunuzun altında gösterir.
Moz, popüler bir dijital pazarlama araçları koleksiyonudur. Yararlı ölçümler sağlayan bir geri bağlantı (backlink) analiz aracı olan Open Site Explorer gibi oldukça kullanışlı bazı ücretsiz SEO araçları sunar. Bunlardan biri olan MozBar’ı Chrome’a ekleyerek, herhangi bir web sitesinin yüklenme hızı, DA ve PA skorları, link sayısı, IP adresi ,ükesi gibi bilgilerini bir bakışta görüntüleyebilirsiniz.
MozBar, rakiplerinizin kullandığı anahtar kelimeleri görmenizi sağlar, ayrıca belirli bir anahtar kelimeyi girerek, bir sayfanın bu terim için ne kadar iyi optimize edildiğini de gösterir.
Ahrefs Webmaster Tools
AHREFS’İN WEBMASTER TOOLS İLE SUNDUĞU FAYDALI VERİLERİN ÜCRETSİZ OLDUĞUNA İNANMAK ZOR.
Ahrefs Webmaster Tools, web sitenizin SEO performansını iyileştirmenize yardımcı olacak en etkili ücretsiz SEO araçlarından biridir. Web sitenizin tüm geri bağlantılarını ve sıralama aldığınız tüm anahtar kelimeleri görüntülemek, sayfalarınızın ne kadar trafik aldığını öğrenmek ve dahili bağlantı fırsatları bulmak için kullanılır.
Rank Math
Rank Math, sitenizin doğru bir şekilde yapılandırıldığını araştırmak için 30 tane SEO testini otomatik olarak uygular.
Ahrefs, Moz, Backlinko, Semrush ve Hubspot gibi SEO’nun en ünlüleri tarafından önerilen Rank Math’i; Yoast SEO’dan önce listelememizin sebebi Yoast’tan daha fazla özelliği tamamen ücretsiz sunması.
WordPress’e yönelik popüler bir SEO eklentisi olan Rank Math, önemli SEO ayarlarını kolaylıkla özelleştirmenizi, hangi sayfaların dizine eklenebileceğini ve web sitenizin arama sayfalarında nasıl görüneceğini kontrol etmenizi sağlar.
Yoast SEO
Dünya çapında milyonlarca web sitesinin
Google’da üst sıralara çıkma sebebi olan Yoast SEO, arama motorlarının sitenizi anlamasına yardımcı olur.
Ücretsiz bir WordPress eklentisi olan Yoast SEO, sayfalarınızı arama motorlarının gözünde daha güçlü hale getirmenizi sağlayan yararlı önerilerle doludur.
Yoast kullanıcı dostudur ve web sayfalarınızı doğrudan WordPress içinde optimize etmenizi kolaylaştırır, anahtar kelime, SEO başlıkları ve meta açıklamalar eklemenizi sağlar.
Screaming Frog
Screaming Frog’un, ücretsiz sürümü 500’e kadar URL’yi taramanıza olanak tanır.
SEO’nuza zarar verebilecek teknik sorunları ortaya çıkarmak için derinlemesine web sitesi taramaları gerçekleştiren Screaming Frog, masaüstü tabanlı bir web sitesi tarayıcısıdır. Teknik ve sayfa içi SEO sorunlarını analiz etmek ve denetlemek için kullanılan en popüler araçlardan biridir.
Screaming Frog, bir web sitesinin tamamını tarayabilir, eksik resim alt metinlerini görebilir, 404’leri bulur ve tam olarak hangi sayfalardan kaynaklandıklarını gösterir. Eksik meta sayfa açıklamalarını, URL’lerdeki hataları ve gereksiz büyüklükteki resimleri bulmanızı sağlar.
Uzmanların bir web sitesinin teknik SEO’sunu iyileştirmek için iyi bir başlangıç noktası olarak önerdiği Screaming Frog’u Google Analytics, Google Search Console, Ahrefs, Mozscape ve Majestic gibi araçlarla entegre ederek ihtiyacınız olan tüm verileri tek bir yerde derleyebilirsiniz.
Bing Webmaster Tools (BWT)
BWT, bir web sitesinin “Bing” arama motorunda nasıl çalıştığını kontrol etmenizi sağlar.
Bing; indeksleme, tarama, anahtar kelime optimizasyonu gibi avantajlar sunan ve
yalnızca Bing’e özel olmayan bir SEO aracıdır. Sitenizin Google’daki performansını etkileyecek diğer tüm önemli unsurlar hakkında bilgi almanıza olanak tanır.
Google’ın ücretsiz SEO araçları daha popüler olsa da Bing Webmaster eksiksiz bir web sitesi analizi setine sahiptir, hatta kötü amaçlı yazılımlardan etkilenen herhangi bir siteye bağlantı verdiğinizde sizi bilgilendirir.
Chrome Devtools
Chrome DevTools ile taranabilirlikten performansa kadar pek çok temel SEO sorunu tespit edilebilir.
Bazı dijital pazarlama uzmanlarına göre en iyi korunan SEO sırrı; Chrome’un geliştirici araçları olarak bilinen DevTools.
Chrome DevTools ile rakiplerinizi araştırabilir, farklı bölgeler için sıralamaları kontrol edebilir, sitenizi farklı ekran çözünürlüklerine sahip cihazlarda test edebilir ve sayfa yükleme ölçümlerini izleyebilirsiniz.
Keywordtool.io
Keyword Tool; Aylık arama hacimleriyle birlikte anahtar kelime önerileri ve İçerik fikirleri için soru öbekleri sunan hızlı bir seo aracı.
Keywordtool.io, çok hızlı bir şekilde çeşitli anahtar kelime fikirleri sunabilen popüler bir SEO aracı. Keyword Tool’a; Google, Bing, YouTube, Amazon, eBay, Play Store, Instagram ve Twitter’da kullanılan anahtar kelimeler için göz atabilirsiniz.
Keywordtool.io’yu Google Anahtar Kelime Planlayıcı’dan ayıran en önemli özelliği ise uzun kuyruklu anahtar kelimeleri arayabilmesi!
GTMetrix
Microsoft, Hp, PayPal, BMW, Nike, Samsung gibi tanınmış kullanıcıları olan GTmetrix, kapsamlı rapor ve öneriler sunarak hızlı yüklenen web sitelerinin artmasını hedefleyen bir hız analizi sitesi.
GTMetrix bir sayfanın yüklenme hızını inceleyecen site hızı ölçme aracı olarak bilinse de sorunları teşhis etmesi ve iyileştirme için bazı çözümler önermesi onun SEO için kullanışlı araçlardan biri olarak kabul görmesini sağlıyor. Çünkü bildiğiniz gibi sayfa yükleme hızlarının SEO üzerinde büyük etkisi vardır ve sayfa yükleme hızına dair yapacağınız tümü iyileştirmeler arama motoru sıralamalarınızı yükseltir!
PageSpeed Insights
PageSpeed Insights raporunuzda çok fazla kırmızı ve turuncu rengin bulunması, sayfanızda bazı yükleme sorunlarının olduğu anlamına gelir.
Google PageSpeed Insights sayfalarınızın yüklenme sürelerini test etmeniz için geliştirilmiş ücretsiz bir hız testi aracıdır. Web sitenizi hızlandırmanız ve genel performansını iyileştirmeniz için öneriler sunar. Ayrıca yazı tipi boyutu ve CTA butonları dahil olmak üzere kullanıcı deneyimi hakkında yararlı olabilecek ipuçları sağlar.
Woorank
WooRank web sayfanızda nelerin geliştirilmesi gerektiğini gösteren hızlı bir SEO analiz aracı.
Woorank, kullanıcı arayüzünde gezinmenin ve sunduklarını anlamanın kolay olması nedeniyle, özellikle yeni başlayanlar için önerilen ücretsiz bir SEO aracıdır.
Birkaç saniye içinde bir web sitesini analiz ederek kapsamlı rapor oluşturabilen Woorank, kolay erişilemeyen faydalı bilgiler sağlar. Mobil analizler açısından yalnızca birkaç ücretsiz SEO aracı, bu tür bir perspektif ve veri düzeyi sunabilmektedir.
Ahrefs Backlink Checker
Backlink Checker; en çok bağlantı verilen beş sayfayı, en popüler beş bağlantı metnini ve bir web sitesinin sahip olduğu geri bağlantıların toplam sayısını gösterir.
Ahrefs, geri bağlantıları ve anahtar kelimeleri izleme konusunda öncü SEO kuruluşlarından biridir. Ahrefs’in ücretsiz backlink aracı olan Backlink Checker;
- herhangi bir alan adı veya URL için ilk 100 geri bağlantıyı gösterir,
- domain derecelendirmesi, URL derecelendirmesi, yönlendiren alan adları ve geri bağlantı sayılarını ve hatta trafik tahmini verir.
Ücret ödemeden rakip sitelerin SEO analizini yapmak isteyen işletmeler için de son derece yararlıdır.
Bozuk bağlantıları kontrol etmek için Chrome uzantılarını kullanmayı tercih ederseniz, LinkMiner’ı veya Check My Links’i kullanabilirsiniz..
Google My Business
Google My Business hesabına sahip bir işletme, arama sonuçlarında yerel rakiplerle birlikte mesafe bilgisiyle sıralanır.
GMB profiliniz web sitenizin ana sayfası kadar önemlidir.
Google My Business (Google Benim İşletmem), organik sonuçlar için en iyi yerel sıralama faktörlerinden biridir. İşletmenizin Google Arama ve Haritalar’da nasıl göründüğünü yönetmenize olanak tanır.
Bir web siteniz olmasa bile ya da gerçek bir mekanda faaliyet gösteren bir ofisiniz bulunmasa bile işletmenizi; şehirdeki rakiplerinin arasında listeleyebilme fırsatı sunar.
Google Benim İşletmem hesabınızda profilinizi düzenlemek ve optimize etmek, yerel SEO açısından yapabileceğiniz en önemli şeydir.
Google Benim İşletmem’i kullanırken dikkat etmeniz gereken noktaları Google My Business Nedir? adlı yazımızdan öğrenebilirsiniz.
Checkbot
Kullanımı, kurulumu ve çalıştırması oldukça kolay bir denetim aracı olan Checkbot, SEO’ya yeni başlayanaların yararlanabileceği kullanışlı bir araç.
Checkbot; bozuk bağlantıları düzeltmenize, yinelenen sayfaları ortadan kaldırmanıza, okunabilir URL’ler oluşturmanıza, geçici yeniden yönlendirmelerden kaçınmanıza yardımcı olur. Ayrıca her sayfa başlığının benzersiz olmasını sağlar.
Site hızının, web sitenizin organik arama görünürlüğünün yanı sıra dönüşümler üzerinde de büyük etkisi olduğu bilinmektedir. Bu nedenle Checkbot’un, yeniden yönlendirme zincirleri ve veri sıkıştırma sorunları gibi hataları vurgulayarak, web sitenizi hızlandırmak için eyleme geçirilebilir bazı düzeltmelerde rehberlik etmesi çok işinize yarabilir.
Check My Links
Web tasarımcıları, geliştiriciler ve içerik editörleri için tasarlanmış bir uzantı olan Check My Links, bir web sayfasındaki tüm bağlantıları hızlı bir şekilde bulur ve her birini sizin için kontrol eder.
Check My Links, bağlantı oluşturma sürecini hızlandırabilen çok güçlü ve ücretsiz bir Chrome uzantısı. Görüntülemekte olduğunuz sayfayı hızlıca analiz eden ve bozuk / geçersiz bağlantıları bulan Check My Links, özellikle backlink ihtiyacı olanlara şu şekilde yardımcı olabilir:
Nişinizle alakalı sitelerde güncelliğini yitirmiş / bozuk bağlantıları bulmanız, söz konusu bağlantıların verildiği yazılardan daha iyisini hazırlamanız ve site sahibini haberdar etmeniz işe yarayacaktır.
SEOquake
SEOquake, analiz ettiğiniz belirli bir sayfa için ayrıntılı raporlar sunar.
Herhangi bir web sayfası hakkında ihtiyaç duyabileceğiniz tüm bilgileri derleyen SEOquake, ücretsiz bir Chrome uzantısıdır.
SEOquake; SEO Denetim aracı, Anahtar Kelime Yoğunluğu raporu, Dahili / Harici Bağlantı analizi ve sosyal ölçümler gibi yararlı analiz araçları sunar.
SEOquake ile bir web sitesinin;
- Google dizini,
- Google bağlantıları,
- Google önbellek tarihi,
- Yahoo dizini,
- SEMrush bağlantıları,
- Bing dizini,
- Alexa sıralaması,
- Web arşiv yaşı,
- Facebook beğenileri,
- SEMrush sıralaması,
- Baidu endeksi
- Rekabet derecesi gibi verilerini görebilirsiniz.
Google Arama
Ortalama aylık arama hacimleri gibi somut veriler elde edemeseniz de Google aramadan birçok stratejik öngörü elde etmek mümkündür.
Hepimizin her gün defalarca kullandığı Google Arama’nın, en iyi ücretsiz SEO araçlarından biri olduğu kabul edilir. Çünkü Google’a bir anahtar kelime yazarak hangi makalelerin sıralama aldığını, hangilerinin iyileştirilebilir olduğunu ve hangi anahtar kelimelere odaklanmanız gerektiğini anlayabilirsiniz.
Her arama yaptığınızda anahtar kelime önerileri veren Google’ın sunduğu en popüler aramalara dayalı ifadeler ve sorular SEO uyumlu makale yazmak isteyenler için, son derece kullanışlıdır.
Google Arama’nın otomatik tamamlama ve ilgili aramalar gibi özellikleri SEO uzmanları açısından önemli verilerdir. Anahtar kelime araştırması yaparken veya yeni içerik fikirleri ararken bunlardan yararlanmak için Google’dan tamamen çıkıp ve yeni bir tarayıcı oturumu kullanırsanız arama sonuçları arama geçmişinizden etkilenmeyecektir.
Soovle
Soovle, sektörünüzle ilgili semantik araştırmalar yapmanız için 15’ten fazla arama motorundan geri bildirim sağlayan basit ve güçlü bir araçtır.
Soovle, girdiğiniz bir anahtar kelimenin Google, YouTube, Bing, Yahoo ve diğer arama motorlarında aranan benzerlerinin listesini gösteren bir araçtır. Nişinizle alakalı daha iyi hedeflenmiş anahtar kelimeler bulmanıza olanak tanır.
Amazon, Wikipedia ve YouTube dahil olmak üzere bir dizi en büyük arama motoruna girilen alakalı anahtar kelimeleri tek bir ekranda görmek arama amacını anlamanıza ve farklı arama amaçlarına göre arama davranışını karşılaştırmanıza yardımcı olur.
Ubersuggest
Ubersuggest, SEMrush ve Ahrefs gibi ücretli araçların sunduğu birçok işleve sahip olmasına rağmen tamamen ücretsizdir.
Ubersuggest; SEO hakkında fazla bilgisi olmayan acemi site sahiplerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır.
Belirli bir anahtar kelimenin ilk 10’da yer alması için gereken geri bağlantı sayısını, her bir anahtar kelimenin zorluğunu, ilgili anahtar kelimeleri ve soruları verebilen popüler bir SEO aracı olan Ubersuggest; rakipleriniz için işe yarayan stratejiler hakkında fikir edinmenize ve bunları nasıl daha iyi uygulayabileceğinizi görmenize olanak tanır.
Ubersuggest; SEO stratejinizi geliştirmenize yardımcı olacak çok sayıda kaliteli veri sunar. Özellikle SEO’ya yeni başlıyorsanız ve büyük bir bütçeniz yoksa oldukça kullanışlı bir araçtır.
Özet
Ücretsiz SEO araçları; premium özellikler sunmasalar da web sitenizin zayıflıklarını belirlemenize yardımcı olur. SERP’lerdeki sıralamalarınızı etkileyebilecek fırsatları görmenizi sağlayan bu araçlar; detaylı analizlerden, anahtar kelime araştırmasına, link kontrollerinden site hızına kadar SEO’nuzu geliştirmenize olanak tanır.
Değerli veriler elde edebileceğiniz en iyi ücretsiz SEO araçları listemizin; SEO çalışmalarınızı kolaylaştırması dileklerimizle…