HOTA güncellemesi yapılamıyor

Elbeate

Elbeate bir gün...
kullanici
23 Ocak 2022
95
1
43
14
eniyinet

HOTA güncellemesi yapılamıyor​

Sorunu gidermeden önce aşağıdaki maddeleri kontrol edin:​

  1. Telefonunuzun root edilmediğinden emin olun. Root edilen telefonlarda HOTA güncellemesi yapılamayabilir veya HOTA güncellemesi bildirimleri alınamayabilir.
  2. Telefonunuzda yeterli güç olduğundan emin olun. Pil seviyesi %20'nin altında olduğunda telefonunuz güncellenemez. Güncelleme öncesinde telefonunuzu tamamen şarj etmeniz önerilir.
  3. Telefonunuza bellek kartı takılı olup olmadığını kontrol edin. Takılıysa bellek kartını çıkarın. Telefonunuz ve bellek kartınız uyumsuzsa HOTA güncellemesi yapılamayabilir. Desteklenen bellek kartı markaları cihazdan cihaza değişebilir.
  4. Telefonunuzun dahili depolama alanında veya bellek kartında yeterince alan olduğundan emin olun. Yeterli alan yoksa güncelleme öncesinde telefon verilerini veya bellek kartındaki verileri silin.
  5. Güncellemeyi kesintiye uğratmadığınızdan emin olun. Örneğin, Güç düğmesini 10 saniye veya daha uzun süre basılı tutarsanız güncelleme işlemi duracaktır.
  6. Güç, Ses artırma ve Ses azaltma düğmelerinin düzgün çalıştığından ve basılı kalmadıklarından emin olun. Telefonunuzda su hasarı olmadığından da emin olun. Durum buysa:
    1. Telefonunuz zorla güncelleme ekranına girebilir ve yanında kırmızı ünlem işareti bulunan "Yazılım yüklemesi başarısız" mesajını görüntüleyebilir. Başka bir senaryoda ise telefonunuz açıldıktan sonra Kurtarma ekranına girebilir. (Bu durumda telefon beklenmedik şekilde güncelleme ekranına girmiştir ve bir güncelleme sorunu yoktur. Lütfen telefonunuzu yeniden başlatın ve telefonun başlangıç ekranına erişip erişemediğinize bakın.)
    2. Telefonunuzun başlangıç ekranı hâlâ görüntülenmiyorsa verilerinizi yedekleyin ve yardım almak için cihazınızı satın alma belgesiyle birlikte yetkili bir Huawei Müşteri Servis Merkezine götürün.

Güncelleme paketi indirilemiyor​

İlerleme çubuğu takıldıysa veya indirme işleminin başarısız olduğunu, yükleme paketinin doğrulanmadığını, sunucunun geçici olarak kullanılamadığını veya yükleme paketinin ayrıştırılamadığını belirten bir mesaj görüntüleniyorsa sorun ağdan kaynaklanıyor olabilir. Bu sorunu çözmek için aşağıdaki işlemleri gerçekleştirin:
  1. Ayarlar menüsünü açın, Uygulamalar araması yapın ve bu bölüme gidin, Güncelleyici veya Yazılım güncellemesi seçeneğini bulun ve erişin, Depolama > Verileri temizle bölümüne gidin ve ardından telefonunuzu yeniden başlatın. Telefonunuzda istikrarlı bir internet bağlantısı olduğundan emin olun ve güncelleme paketini indirmeyi tekrar deneyin.
  2. Sorun devam ediyorsa verilerinizi yedekleyin ve telefonunuzun fabrika ayarlarını geri yükleyin.
Sorun devam ederse verilerinizi yedekleyin ve yardım almak için cihazınızı satın alma belgesiyle birlikte yetkili bir Huawei Müşteri Servis Merkezine götürün.

Güncelleme paketi yüklenemiyor​

Telefonunuz güncelleme paketi indirildikten sonra güncellenmiyorsa ağ hatası nedeniyle güncelleme paketi tam olarak indirilememiş olabilir. Bu sorunu çözmek için aşağıdaki işlemleri gerçekleştirin:
  1. EMUI 9.0.1 ve Magic UI 2.0.1 veya sonraki sürümler: Ayarlar menüsünü açın, Yazılım güncellemesi araması yapın ve bu bölüme gidin, ardından Güncellemeleri kontrol et düğmesine dokunun. Ardından güncelleme paketini indirin ve yükleyin.
    EMUI 9.0 ve Magic UI 2.0 veya sonraki sürümler: Ayarlar menüsünü açın, Sistem güncellemesi araması yapın ve bu bölüme gidin,
    H4sIAAAAAAAAAD2PzU7DMBCE38XngnbtjZ3l1PyqXBCHcq6cxAmW2rRyHRAg3h2nqjjOzqfZmR-xXF3Yf12ceBIoNmI4f853qZIc_dG92NMqY3iI4eBPdnIHkFoaIuL88TJPd-7VxvfE0Qh9z4PN-pxJK931hm0HQCN3HWYu0Z3_fh4Suiu2t9RkomYDyeqDs9Gf571fn6IGJgUECAAbcfXTbOMS1jpFSbKsqeQKsNHUgmSsgVupUbeNzPJKodKFYlM3hqssrxVja_J0ags067gPe_TD2__-GBZ363bfvyvE7x9T0QJhIAEAAA%3D%3D.png
    seçeneğine dokunun ve En yeni tam paketi indir seçimini yapın.
  2. Sorun devam ederse verilerinizi yedekleyin ve yardım almak için cihazınızı satın alma belgesiyle birlikte yetkili bir Huawei Müşteri Servis Merkezine götürün.

Güncellemenin ardından başlangıç ekranına erişilemiyor​

Güncelleme sırasında aşağıdaki durumlar oluşuyorsa:
  • HOTA güncellemesi sırasında telefon açıldıktan sonra, doğrulamanın başarısız olduğu ve telefonun düzgün çalışmayabileceği mesajı görüntüleniyor.
  • HOTA güncellemesi sırasında telefon otomatik olarak yeniden başlatılıyor ve ardından güncelleme ekranına giriyor. Telefonda kırmızı ünlem işaretiyle birlikte "Yazılım yüklemesi başarısız" mesajı görüntüleniyor.
Güncelleme paketi arızalı olabilir. Telefonunuzun sistemini geri yüklemek için HiSuite veya e-Kurtarma uygulamasını kullanmayı deneyebilirsiniz. Aşağıdaki işlemleri uygulayın:

  • Telefonunuzun sistemini geri yüklemek için e-Kurtarma uygulamasını kullanma:
    Telefonunuzun sistemi e-Kurtarma kullanılarak geri yüklenirken verileriniz silinebilir. Telefonunuz açılabiliyorsa verilerinizi yedekleyin ve telefonunuzun bir Wi-Fi ağına bağlı olduğundan emin olun. Güncelleme sırasında telefonunuzun pil seviyesinin %30'un üzerinde olduğundan emin olun veya işlem sırasında telefonunuzu şarj cihazına bağlayın.
    1. Telefonunuzu kapatın, USB kablosu kullanarak şarj cihazına veya bilgisayara bağlayın ve Ses artırma düğmesi ile Güç düğmesini birlikte telefonunuz titreyene kadar basılı tutun. Ardından Güncelleme modu > e-Kurtarma modu bölümüne gidin. Mate 30 Pro ve Mate 30 RS gibi bazı telefonlarda Ses düğmesi yoktur. Bu durumda, telefon açılırken titrediğinde Güç düğmesine art arda hızlıca 5 defa basın.
    2. En son sürümü indirme ve geri alma > İndirme ve geri alma bölümüne gittiğinizde telefonunuz kullanılabilir Wi-Fi ağlarını arayacaktır. Telefon mevcut bir Wi-Fi ortak erişim noktasına bağlandıktan sonra güncelleme paketi otomatik olarak indirilecektir.
    3. Güncelleme otomatik olarak yüklendikten sonra telefon güncellemeyi tamamlamak için yeniden başlatılacaktır. Güncellemenin tamamlanması biraz zaman alır. Bu sırada telefonunuzda işlem yapmayın.
  • Telefonunuzun sistemini geri yüklemek için HiSuite'i kullanma:
    Telefonunuzun sistemini geri yüklemek için HiSuite'i kullanmak verilerin kaybolmasına neden olabilir. Telefonunuz açılabiliyorsa verilerinizi hemen yedekleyin.
    1. Bilgisayarınıza HiSuite'in en son sürümünü yükleyin.
    2. Telefonunuzu kapatın, USB kablosu kullanarak telefonu bilgisayara bağlayın ve Fastboot moduna girmek için Ses azaltma düğmesi ile Güç düğmesinibirlikte birkaç saniye basılı tutun.
      Mate 30 Pro ve Mate 30 RS gibi bazı telefonlarda Ses düğmesi yoktur. Bu durumda telefonunuzu kapatın, USB kablosu kullanarak bir bilgisayara bağlayın ve art arda hızlıca 3-5 kez Güç düğmesine basın. Ekran açılana kadar birkaç saniye bekleyin. Ardından telefon Fastboot moduna girecektir.
    3. HiSuite > Sistem geri yükleme > Devam et > Başlat bölümüne gidin.
    4. Geri yükleme tamamlanana kadar bekleyin. Sistem varsayılan bir sürüme geri yüklenecektir.
    5. Telefonunuz otomatik olarak yeniden başlatılacak ve başlangıç ekranı yüklenecektir. Bunun tamamlanması biraz zaman alabilir.
Sorun devam ederse verilerinizi yedekleyin ve yardım almak için cihazınızı satın alma belgesiyle birlikte yetkili bir Huawei Müşteri Servis Merkezine götürün.

Güncellemenin ardından yeşil robot ekranı görüntüleniyor (telefon Fastboot moduna girdi)​

  1. Telefonu güncellenirken yanlışlıkla kapatmış olabilirsiniz. Bu sorunu gidermek için HiSuite'i kullanarak telefonunuzun sistemini geri yükleyin.
  2. Sorun yine de çözülmezse verilerinizi yedekleyin ve yardım almak için cihazınızı satın alma belgesiyle birlikte yetkili bir Huawei Müşteri Servis Merkezine götürün.

Sistem güncellendikten sonra telefon tekrar tekrar yeniden başlatılıyor​

  1. Telefon güncellenirken yanlışlıkla kapatılmıştır ve güncelleme paketi yüklenememiştir. Telefonunuzun sistemini geri yüklemek için e-Kurtarma uygulamasını kullanın veya HiSuite'i kullanarak telefonunuzun sistemini geri yükleyin.
  2. Sorun devam ederse verilerinizi yedekleyin ve yardım almak için cihazınızı satın alma belgesiyle birlikte yetkili bir Huawei Müşteri Servis Merkezine götürün.

Güncelleme paketi yüklendikten sonra telefon güncelleme ekranında takılı kalıyor​

Sorunu gidermek için aşağıdaki işlemleri uygulayın:
  1. Bir güncellemenin tamamlanması, özellikle telefonda çok sayıda uygulama olduğunda veya güncelleme paketi büyük olduğunda biraz zaman alır. Lütfen sabırlı olun ve güncellemenin tamamlanmasını bekleyin.
  2. Güncelleme sırasında Güç düğmesini basılı tutarsanız veya telefonunuzda başka işlemler gerçekleştirirseniz telefonunuz güncelleme ekranına tekrar girecektir. Lütfen sabırlı olun ve güncellemenin tamamlanmasını bekleyin.
  3. Ardından güncellemeyi gerçekleştirmek için tam paketi kullanın veya HiSuite'i kullanarak telefonunuzun sistemini geri yükleyin.
Sorun devam ediyorsa verilerinizi yedekleyin ve telefonunuzun fabrika ayarlarını geri yükleyin. Sorun çözülmüyorsa yardım almak için cihazınızı satın alma belgesiyle birlikte yetkili bir Huawei Müşteri Servis Merkezine götürün.

Güncellemenin ardından telefon logo ekranında takılıyor​

  1. Telefonunuz logo ekranında uzun süre kalıyorsa telefonu en az 30 dakika şarj edin, ardından telefonu açıp açamadığınızı kontrol edin.
  2. Telefon hâlâ düzgün şekilde açılamıyorsa yeniden başlatmaya zorlamak için Güç düğmesini 10 saniye basılı tutun (Mate 40 serisi için Güç ve Ses azaltma düğmelerini birlikte en az 10 saniye basılı tutun).
  3. Telefonunuz başlatma sırasında e-Kurtarma moduna girerse telefonunuzun düzgün açılıp açılmayacağını görmek için yeniden başlat seçimini yapın.
  4. Sorun devam ederse telefonunuzu Wi-Fi ağına bağlayın ve sistemini geri yüklemek için e-Kurtarma uygulamasını kullanın. Alternatif olarak HiSuite'i kullanarak telefonunuzun sistemini geri yükleyin.
Sorun devam ediyorsa verilerinizi yedekleyin ve telefonunuzun fabrika ayarlarını geri yükleyin. Sorun çözülmüyorsa yardım almak için cihazınızı satın alma belgesiyle birlikte yetkili bir Huawei Müşteri Servis Merkezine götürün.