1924923726 online pazar yerlerinde strateji nasil olmali h20984 f9740

E-ticarette müşteri memnuniyetini artırmak demek müşteri sayısını, satışları ve dolayısıyla kazançları da artırmak anlamına gelir. Buna ek olarak müşterileriniz memnun olursa sürekli olarak sizin ürünlerinizi satın almaya başlayabilirler yani size sadık bir müşteri kitlesi edinebilirsiniz. E-ticarette müşteri memnuniyetini artırmak için şu önerileri dikkate alabilirsiniz:

Farklı ve Güvenilir Ödeme Seçenekleri Sunun

E-ticarette en önemli konulardan bir tanesi ödemedir. Farklı ve güvenilir ödeme seçenekleri sunmak demek sektöre yeni atılmış bir e-ticaret markasının bile kısa sürede sadık ve memnun bir müşteri kitlesi edinmesi anlamına gelebilir. Özellikle de ilk kez e-ticaret yapıyorsanız ve ürünlerinizi Amazon gibi pazar yerleri üzerinden değil sosyal medya platformları gibi yerler üzerinden satıyorsanız kapıda ödeme gibi farklı ve güvenilir ödeme seçenekleri sunmayı unutmayın.

Kolay Bir Şekilde İade ve Değişim Yapın

E-ticaret üzerinden alışveriş yapan müşterilerin en çok rahatsız oldukları şeylerden bir tanesi, zor bir şekilde iade ve değişim yapan markalardır. E-ticarette ürünü fiziksel olarak görmek ve dokunmak gibi durumlar mümkün olmadığı için müşteriye iade ve değişim konusunda kolaylık sağlamak gerekir. Aksi taktirde sizin ürünlerinizi bir kere satın aldıktan sonra iade ve değişim yapamamış olan müşterilerinizi memnun edemezsiniz ve kaybedebilirsiniz. Bu yüzden iade ve değişim, müşteri memnuniyeti açısından çok önemlidir.

Farklı İletişim Kanalları Üzerinden Destek Sunun

Amazon gibi e-ticaret konusunda zirvede yer alan pazar yerlerinin bu kadar popüler olmasının temel sebeplerinden bir tanesi, kapsamlı bir destek sunmalarıdır. E-ticaret yaparken müşterileriniz iade, değişim ve ürün önerileri gibi birçok konu hakkında size ulaşmak isteyebilirler. Böyle durumlarda müşterilerinize memnuniyet verici bir destek sunmak için farklı iletişim kanallarını kullanmanız gerekir. Örnek olarak hem yapay zekâ robotlarının hem gerçek müşteri temsilcilerinin destek verdiği yazılı destek kanallarına ek olarak arama yoluyla hizmet verecek bir müşteri iletişim merkezi de oluşturabilirsiniz.

Why ETF Investors Should Be Interested in the E Commerce Revolution

Müşterilerinizin Geri Bildirimlerini Dikkate Alın

E-ticaret de dahil olmak üzere her türlü ticarette müşterilerin geri bildirimlerini dikkate almak gerekir. Örnek olarak müşterilerinizin alışveriş yaptıktan sonra kargo hizmetini, ürün kalitesini ve ürün niteliğini değerlendirecekleri anketler oluşturarak müşterilerinizden geri bildirimler alabilirsiniz. Bu geri bildirimler sayesinde müşteri memnuniyetini sağlamanız çok kolay hale gelir.

Müşterilere İndirimler ve Hediyeler Gibi Sürprizler Yapın

Sadık ve memnun bir müşteri kitlesi kazanan e-ticaret markalarının ortak noktalarından bir tanesi sürprizlerle müşterilerini memnun etmeleridir. Örnek olarak bir alana bir hediye gibi kampanyalar ya da ürünlerin yanında gönderilen küçük hediyeler, müşterilerinizin memnun kalmasına yardımcı olur. Müşterilere indirimler ve hediyeler gibi sürprizler yapmak kısa vadede kârı azaltacak gibi görünse de aslında uzun vadede kârı arttıran ve e-ticaret üzerinden gelir elde etmeyi sürekli hale getiren bir durumdur.